Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27926
Title: Вплив самоактуалізації на стабілізацію міжособистісних стосунків серед студентської молоді
Authors: Ярошевич, Валерія Юріївна
Affiliation: Кафедра практичної психології та психодіагностики
053 Психологія
Bibliographic description (Ukraine): Ярошевич В. Ю. Вплив самоактуалізації на стабілізацію міжособистісних стосунків серед студентської молоді : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 053 Психологія / наук. кер. Р. П. Федоренко ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 58 с.
Issue Date: 2025
Date of entry: 16-Jun-2025
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Supervisor: Федоренко, Раїса Петрівна
Keywords: самоактуалізація
самосвідомість
міжособистісні стосунки
студентська молодь
емоційний інтелект
особистісна зрілість
психотренінг
автономність
Abstract: Бакалаврська робота присвячена дослідженню психологічних чинників, що впливають на характер і стабільність міжособистісних стосунків у студентському середовищі, з особливим акцентом на ролі самоактуалізації. Актуальність теми зумовлена потребами сучасної молоді у глибшому самоусвідомленні, пошуку життєвих орієнтирів та гармонійних моделей взаємодії з оточуючими в умовах зростання соціальної нестабільності, інформаційного перевантаження та емоційного вигорання. Теоретичний аналіз ґрунтується на розробках гуманістичної психології (А. Маслоу, К. Роджерс), екзистенціальних підходах та сучасних українських напрацюваннях у сфері особистісного розвитку та емоційної компетентності. У статті розглядається природа феномену самоактуалізації та її прояві, зʼясовується звʼязок між рівнем самоактуалізації та здатністю до стійких міжособистісних взаємодій. В емпіричному дослідженні було використано низку психодіагностичних методик: опитувальник Q-сортування (дослідження міжособистісної поведінки), тест самоактуалізації САМОАЛ (Е. Шостром), методика діагностики емоційного інтелекту (Н. Холл) та шкала самооцінки Розенберга. Вибірку склали 50 студентів віком 17-25 років. Результати дослідження показали, що високий рівень самоактуалізації студентів повʼязаний з такими якостями, як автономія, саморозуміння, самоспівпереживання, креативність та здатність підтримувати конструктивну та емоційно стабільну взаємодію з оточуючими. Кореляція дала нам змогу зрозуміти, що існує статистично значущий звʼязок між самоактуалізацією, емоційною компетентністю та показниками міжособистісної зрілості. Зокрема, рівні саморозуміння та самомотивації суттєво впливають на ефективність та стійкість соціальних контактів. На основі теоретичних висновків та емпіричних результатів було розроблено авторську тренінгову програму «Від себе до інших: шлях до самореалізації та гармонійної взаємодії». Програма включає дводенні тематичні тренінги, спрямовані на розвиток самосвідомості, емоційної обізнаності, навичок конструктивного самовираження, довіри та підтримки в групі. Програма спрямована на розвиток внутрішньої стійкості учасників, соціальної компетентності та готовності до побудови зрілих міжособистісних стосунків. Результати дослідження можуть бути використані у практиці психологічного супроводу студентів, у розробці освітніх програм особистісного розвитку, а також у роботі центрів профорієнтації, тренінгових центрів та молодіжних платформ.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27926
Content type: Bachelor Thesis
Appears in Collections:FPsy_KR (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
yaroshevych_2025.pdf644,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.