Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27878
Назва: | Психологічні особливості впливу соціальних мереж на психічне здоров'я підлітків |
Автори: | Клехо, Дарина Анатоліївна |
Приналежність: | Кафедра педагогічної та вікової психології 053 Психологія |
Бібліографічний опис: | Клехо Д. А. Психологічні особливості впливу соціальних мереж на психічне здоров'я підлітків : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 053 Психологія / наук. кер. Я. О. Гошовський ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 76 с. |
Дата публікації: | 2025 |
Дата внесення: | 10-чер-2025 |
Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Країна (код): | UA |
Науковий керівник: | Гошовський, Ярослав Олександрович |
Теми: | підліток соціальні мережі особистість самооцінка соціалізація кібербулінг цифрове середовище емоційний стан медіаграмотність віртуальна комунікація |
Короткий огляд (реферат): | У сучасному світі соціальні мережі стали невід’ємною частиною повсякденного життя підлітків, істотно впливаючи на формування їхньої особистості. У цій роботі здійснено спробу комплексного аналізу того, як соціальні мережі впливають на психологічний розвиток підлітка, його самосвідомість, емоційний стан та соціальні навички. Особлива увага приділяється питанню формування самооцінки в умовах постійного порівняння з іншими користувачами, потреби у віртуальному схваленні (лайках, коментарях) та розвитку залежності від онлайн-спілкування. Проаналізовано позитивні аспекти — можливості для самовираження, спілкування з однолітками, доступ до нових знань та формування особистих інтересів. Водночас наголошено на ризиках: зростанні рівня тривожності, депресивних станів, зниженні рівня реальної комунікації, впливі хейт-спічу, кібербулінгу, а також потенційній втраті ідентичності через надмірну присутність у віртуальному середовищі. У дослідженні також підкреслюється роль батьків, вчителів та інших дорослих у забезпеченні медіаграмотності, розвитку критичного мислення та підтримці підлітка в процесі становлення його особистості в умовах цифрової епохи. Зазначено, що лише завдяки збалансованому підходу до використання соціальних мереж можна забезпечити позитивний вплив на розвиток особистості підлітка. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27878 |
Тип вмісту: | Bachelor Thesis |
Розташовується у зібраннях: | FPsy_KR (2025) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Klekho_2025.pdf | 1,27 MB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.