Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27789
Title: | Мистецтво як комунікація у гарячих точках планети (на прикладі сучасної сирії). Частина перша |
Authors: | Косюк, Оксана Михайлівна |
Bibliographic description (Ukraine): | Косюк, О. (2024). Мистецтво як комунікація у гарячих точках планети (на прикладі сучасної сирії). Частина перша.. Інтегровані комунікації, (2 (18), 44-52. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2024.185 |
Journal/Collection: | Інтегровані комунікації |
Issue: | 2(18) |
Issue Date: | 2024 |
Date of entry: | 22-May-2025 |
Publisher: | Київський столичний університет імені Бориса Грінченка |
Country (code): | UA |
Place of the edition/event: | Київ |
DOI: | https://doi.org/10.28925/2524-2644.2024.185 |
UDC: | 366.637 |
Keywords: | журналістика масова комунікація факт нефікційна творчість філософія малярство символізм |
Page range: | 44-52 |
Abstract: | У статті доведено, що в контексті висвітлення глобальних геополітичних катастроф все актуальнішою стає проблема однозначної констатації фактів, оскільки кожен з фігурантів конфлікту відстоює власні погляди на причини, наслідки та розгортання подій. І масмедіа ретранслюють інформаційний різнобій, абсолютно дезорієнтуючи реципієнтів. У цьому легко пересвідчитися, переглянувши, як показують війну у Сирії ЗМІ Америки, Ірану, Британії, Франції, Ізраїлю: одна і та ж подія в їх ситуативних висвітленнях абсолютно не впізнавана. В результаті опрацювання інформаційного простору Афганістану, Ізраїлю, Ірану, Палестини, Сирії, констатовано, що робота масмедій не якісна, їх функції набагато ефективніше виконують старі засоби масової комунікації на кшталт белетристики, кінематографу та інших царин продукування культури. З'ясовано, що найбільш оперативним та актуальним у Сирії виявилось малярство: саме воно знаменувало початок революції гідності 2011 р. і до сьогодні фіксує злочини, вчинені супроти людства. Оскільки цим аспектом комунікації ще ніхто не займався, поставлено за мету за допомогою структуралізму (розмежування напрямів, методів і стилів модернізму), семіотичного та контент- аналізів (виокремлення знакових одиниць комунікації), порівняння (вивчення процесу й досвідів), моделювання (встановлення особливостей течій, напрямів і стилів) тощо дослідити образотворче мистецтво сучасної Сирії як засіб і спосіб комунікації. У результаті з'ясовано, що культура не мовчить. Модерні художники виражають душевні переживання, фіксують військові злочини, б'ють на сполох, аби привернути увагу світових спільнот до сирійської катастрофи. І завдання теорії масової комунікації – показати, як саме вони це роблять. Отже, дослідження розгортається і захоплює все нові царини образної кодифікації. Поки ж доведено, що найвагомішою в знаковому плані виявилася символізація (бо дозволяє ввести в обіг високі абстракції й засвідчити зв'язок поколінь). Символ також допомагає формувати світоглядні позиції репрезентантів численних сирійських релігій (з акцентами на християнстві, магометанстві та юдаїзмі). "Мовою" символів комунікація не лише констатує реальність, а й демонструє способи втечі від її ідеологічних катаклізмів. Однак набираючи рис стереотипності, знаки втрачають естетизм. І картини трансформуються у плакати, мурали, карикатури. |
URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27789 |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Наукові роботи (FFG) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2524-2644.2024.185.pdf | 542 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.