Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27712
Title: | Особливості пам’яті учнів з порушеннями когнітивного розвитку |
Authors: | Мамотюк Вадим Олегович |
Affiliation: | Кафедра загальної та клінічної психології 053 Психологія |
Bibliographic description (Ukraine): | Мамотюк О. В. Особливості пам’яті учнів з порушеннями когнітивного розвитку : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 Психологія / наук. кер. Н. С. Коструба ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 64 с. |
Issue Date: | 10-Feb-2025 |
Date of entry: | 12-May-2025 |
Publisher: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Supervisor: | Коструба, Наталія Сергіївна |
Keywords: | когнітивний розвиток пам’ять виконавчі функції учні молодшого шкільного віку |
Abstract: | Наукове дослідження присвячене вивченню особливостей робочої пам’яті і виконавчих функцій в учнів молодшого шкільного віку з порушеннями навчальної діяльності. Проведений теоретичний аналіз понять «когнітивний розвиток» і порушення когнітивного розвитку з позицій клінічної психології. Розглянуто місце діагнозу «порушення навчальної діяльності» в системі феноменологічних проявів порушень когнітивного розвитку на основі положень «Міжнародної статистичної класифікації хвороб та споріднених проблем охорони здоров'я» (МКХ-11) та керівництва щодо психічних розладів – «Довідник діагностичних критеріїв DSM-5-TR.». Проведено аналіз стану проблеми зв’язку показників робочої пам’яті з успішністю навчання молодших школярів в контексті теорії виконавчих функцій психіки. Розроблена програма комп’ютерного тестування таких компонентів моделі робочої пам’яті Алана Беделлі, як візуально-просторовий блокнот, фонологічна петля та таких виконавчих функцій, як контроль імпульсивності та когнітивна гнучкість. Проведений статистичний аналіз емпіричних результатів дозволив виявити статистично значущі кореляційні зв’язки між показниками робочої пам’яті та виконавчих функцій, та показниками академічних досягнень молодших школярів. Магістерська робота має перспективу подальших досліджень для допомоги учням з клінічно-психологічним діагнозом «порушення навчальної діяльності». |
URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27712 |
Content type: | Master Thesis |
Appears in Collections: | FPsy_KR (2025) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mamotyuk_2025.pdf | 1,74 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.