Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27706
Назва: Психологічні ресурси осіб із психотравмуючим дитячим досвідом
Автори: Кульчицька Анна Валеріївна
Приналежність: Кафедра загальної та клінічної психології
053 Психологія
Бібліографічний опис: Кульчицька А. В. Психологічні ресурси осіб із психотравмуючим дитячим досвідом : робота на здобуття освітнього ступеня магістра : спец.053 Психологія / наук. кер. О. В. Журавльова ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 68 с.
Дата публікації: 10-лют-2025
Дата внесення: 7-тра-2025
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
Науковий керівник: Журавльова, Олена Вікторівна
Теми: психологічні ресурси
дитяча психологічна травма
психотравмуючий досвід
резилієнтність
міжособистісні стосунки
Короткий огляд (реферат): Робота присвячена дослідженню впливу психотравмуючого дитячого досвіду на рівень психологічних ресурсів особистості. У теоретичній частині розглянуто основні концепції психологічної травми, її наслідки для емоційного, когнітивного та соціального функціонування людини. Особливу увагу приділено механізмам адаптації, що сприяють подоланню наслідків дитячих травм, а також факторам, які можуть компенсувати їх негативний вплив. Аналізуються теоретичні моделі психологічної ресурсності, її структура та компоненти, що визначають стресостійкість та ефективне функціонування особистості в дорослому віці. Емпірична частина дослідження базується на аналізі взаємозв’язків між рівнем психотравмуючого досвіду в дитинстві та ключовими показниками психологічної ресурсності, зокрема самооцінкою, здатністю до саморегуляції, міжособистісною взаємодією та рівнем життєстійкості. Отримані результати підтверджують, що негативний досвід у ранньому віці корелює зі зниженням рівня життєстійкості, емоційної стабільності, відповідальності та схильністю до негативних когнітивних установок. Виявлено, що особи, які зростали у дисфункціональному середовищі або зазнали емоційного нехтування, мають складнощі у побудові конструктивних міжособистісних стосунків та використовують менш ефективні стратегії подолання стресу. Водночас виявлено компенсаторні механізми, завдяки яким деякі люди, попри травматичний досвід, демонструють високий рівень адаптивності, розвиваючи стратегії саморегуляції та пошуку підтримки. Отримані результати мають важливе теоретичне та практичне значення. Вони підкреслюють необхідність глибшого вивчення механізмів психологічної ресурсності, що можуть сприяти зниженню впливу дитячих травм у дорослому віці.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27706
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:FPsy_KR (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kulchytska_2025.pdf602,28 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.