Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27706
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorЖуравльова, Олена Вікторівна-
dc.contributor.authorКульчицька Анна Валеріївна-
dc.date.accessioned2025-05-07T10:54:52Z-
dc.date.available2025-05-07T10:54:52Z-
dc.date.issued2025-02-10-
dc.identifier.citationКульчицька А. В. Психологічні ресурси осіб із психотравмуючим дитячим досвідом : робота на здобуття освітнього ступеня магістра : спец.053 Психологія / наук. кер. О. В. Журавльова ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 68 с.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27706-
dc.description.abstractРобота присвячена дослідженню впливу психотравмуючого дитячого досвіду на рівень психологічних ресурсів особистості. У теоретичній частині розглянуто основні концепції психологічної травми, її наслідки для емоційного, когнітивного та соціального функціонування людини. Особливу увагу приділено механізмам адаптації, що сприяють подоланню наслідків дитячих травм, а також факторам, які можуть компенсувати їх негативний вплив. Аналізуються теоретичні моделі психологічної ресурсності, її структура та компоненти, що визначають стресостійкість та ефективне функціонування особистості в дорослому віці. Емпірична частина дослідження базується на аналізі взаємозв’язків між рівнем психотравмуючого досвіду в дитинстві та ключовими показниками психологічної ресурсності, зокрема самооцінкою, здатністю до саморегуляції, міжособистісною взаємодією та рівнем життєстійкості. Отримані результати підтверджують, що негативний досвід у ранньому віці корелює зі зниженням рівня життєстійкості, емоційної стабільності, відповідальності та схильністю до негативних когнітивних установок. Виявлено, що особи, які зростали у дисфункціональному середовищі або зазнали емоційного нехтування, мають складнощі у побудові конструктивних міжособистісних стосунків та використовують менш ефективні стратегії подолання стресу. Водночас виявлено компенсаторні механізми, завдяки яким деякі люди, попри травматичний досвід, демонструють високий рівень адаптивності, розвиваючи стратегії саморегуляції та пошуку підтримки. Отримані результати мають важливе теоретичне та практичне значення. Вони підкреслюють необхідність глибшого вивчення механізмів психологічної ресурсності, що можуть сприяти зниженню впливу дитячих травм у дорослому віці.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectпсихологічні ресурсиuk_UK
dc.subjectдитяча психологічна травмаuk_UK
dc.subjectпсихотравмуючий досвідuk_UK
dc.subjectрезилієнтністьuk_UK
dc.subjectміжособистісні стосункиuk_UK
dc.titleПсихологічні ресурси осіб із психотравмуючим дитячим досвідомuk_UK
dc.typeMaster Thesisuk_UK
dc.contributor.affiliationКафедра загальної та клінічної психологіїuk_UK
dc.contributor.affiliation053 Психологіяuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
Розташовується у зібраннях:FPsy_KR (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kulchytska_2025.pdf602,28 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.