Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24759
Title: Використання штучного інтелекту в роботі вихователя закладу дошкільної освіти
Authors: Ємчик, Олександра Григорівна
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Ємчик О. Г. Використання штучного інтелекту в роботі вихователя закладу дошкільної освіти. Інноваційна педагогіка. 2024. Вип. 71., Т. 2. С. 145–148. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/71.2.27
Journal/Collection: Інноваційна педагогіка
Issue: 71
Volume: 2
Issue Date: 2024
Date of entry: 9-Oct-2024
Publisher: Видавн. дім "Гельветика"
Country (code): UA
Place of the edition/event: Причорномор. н.-д. ін-т екон. та інновацій
DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/71.2.27
UDC: 373.2.011.3:004.8
Keywords: штучний інтелект
цифрова компетентність
фахівець з дошкільної освіти
використання штучного інтелекту в закладі дошкільної освіти
Page range: 145–148
Abstract: Стаття присвячена актуальній проблемі застосування штучного інтелекту в роботі вихователя дошкільної освіти охоплює ряд аспектів, котрі ще не знайшли належного висвітлення в науковій літературі. Узагальнено штучний інтелект (ШІ), або Artificial intelligence (AI) як інструмент в наукових дослідженнях; галуз комп’ютерних наук, який прагне створити машини, які можуть імітувати людський інтелект. Визначено два підходи до дослідження та використання штучного інтелекту: як прогресивний крок до майбутнього освіти та науки та як потенційну небезпеку, яка може призвести до зниження навчальної активності та збільшення пасивності серед учасників освітнього процесу, що безперечно вплине на його результат – певний тип особистості. У статті актуалізовано питання застосування штучного інтелекту у підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до роботи з освітніми дидактичними матеріалами та для методичного супроводу. Виділено ряд аспектів, котрі ще не знайшли належного висвітлення в науковій літературі: захист персональних даних дітей та конфіденційність інформації; інтеграція штучного інтелекту в існуючі освітні системи; необхідність додаткового навчання та підвищення кваліфікації вихователів; вплив використання штучного інтелекту на соціалізацію та розвиток емоційного інтелекту дітей; фінансові та організаційні питання; тестування та налаштування ШІ для роботи з дітьми різного віку та з різними потребами. Узагальнено вимог до використання штучного інтелекту в роботі вихователя закладу дошкільної освіти: забезпечення конфіденційності персональних даних дітей та їхніх сімей; розуміння вихователями та іншими дорослими учасниками освітнього процесу принципів роботи нейромереж та штучного інтелекту для забезпечення довіру та ефективне використання; використання штучного інтелекту для підтримки вихователя шляхом порад та рекомендацій, запобігаючи заміщенню його функцій, залишаючи відповідальність за прийняття рішення фахівцю; стимулювання розвитку дітей шляхом забезпечення інтерактивності та індивідуалізованості використання ШІ в освітньому процесі; дотримання етичних стандартів у роботі вихователя, шляхом уникання впливу ШІ на формування особистості дітей та забезпечення безпеки та благополуччя всіх учасників; інформування та просвітництво батьків.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24759
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
29.pdf161,11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.