Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24759
Назва: Використання штучного інтелекту в роботі вихователя закладу дошкільної освіти
Автори: Ємчик, Олександра Григорівна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Ємчик О. Г. Використання штучного інтелекту в роботі вихователя закладу дошкільної освіти. Інноваційна педагогіка. 2024. Вип. 71., Т. 2. С. 145–148. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/71.2.27
Журнал/збірник: Інноваційна педагогіка
Випуск/№ : 71
Том: 2
Дата публікації: 2024
Дата внесення: 9-жов-2024
Видавництво: Видавн. дім "Гельветика"
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Причорномор. н.-д. ін-т екон. та інновацій
DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2024/71.2.27
УДК: 373.2.011.3:004.8
Теми: штучний інтелект
цифрова компетентність
фахівець з дошкільної освіти
використання штучного інтелекту в закладі дошкільної освіти
Діапазон сторінок: 145–148
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена актуальній проблемі застосування штучного інтелекту в роботі вихователя дошкільної освіти охоплює ряд аспектів, котрі ще не знайшли належного висвітлення в науковій літературі. Узагальнено штучний інтелект (ШІ), або Artificial intelligence (AI) як інструмент в наукових дослідженнях; галуз комп’ютерних наук, який прагне створити машини, які можуть імітувати людський інтелект. Визначено два підходи до дослідження та використання штучного інтелекту: як прогресивний крок до майбутнього освіти та науки та як потенційну небезпеку, яка може призвести до зниження навчальної активності та збільшення пасивності серед учасників освітнього процесу, що безперечно вплине на його результат – певний тип особистості. У статті актуалізовано питання застосування штучного інтелекту у підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до роботи з освітніми дидактичними матеріалами та для методичного супроводу. Виділено ряд аспектів, котрі ще не знайшли належного висвітлення в науковій літературі: захист персональних даних дітей та конфіденційність інформації; інтеграція штучного інтелекту в існуючі освітні системи; необхідність додаткового навчання та підвищення кваліфікації вихователів; вплив використання штучного інтелекту на соціалізацію та розвиток емоційного інтелекту дітей; фінансові та організаційні питання; тестування та налаштування ШІ для роботи з дітьми різного віку та з різними потребами. Узагальнено вимог до використання штучного інтелекту в роботі вихователя закладу дошкільної освіти: забезпечення конфіденційності персональних даних дітей та їхніх сімей; розуміння вихователями та іншими дорослими учасниками освітнього процесу принципів роботи нейромереж та штучного інтелекту для забезпечення довіру та ефективне використання; використання штучного інтелекту для підтримки вихователя шляхом порад та рекомендацій, запобігаючи заміщенню його функцій, залишаючи відповідальність за прийняття рішення фахівцю; стимулювання розвитку дітей шляхом забезпечення інтерактивності та індивідуалізованості використання ШІ в освітньому процесі; дотримання етичних стандартів у роботі вихователя, шляхом уникання впливу ШІ на формування особистості дітей та забезпечення безпеки та благополуччя всіх учасників; інформування та просвітництво батьків.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24759
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
29.pdf161,11 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.