Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23843
Назва: Рівень стану біогеометричного профілю постави студентів як критерій ефективності технології здоров’яформування студентської молоді
Інші назви: The level of the Biogeometric Profile of Students’ Posture as a Criterion for the Effectiveness of Health Technology
Автори: Кашуба, Віталій
Дяченко, Анна
Дідур, Артем
Kashuba, Vitaliy
Dyachenko, Anna
Didur, Artem
Приналежність: Національний університет фізичного виховання і спорту України (м. Київ)
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського (м. Вінниця)
Національний університет фізичного виховання і спорту України (м. Київ)
Бібліографічний опис: Кашуба В., Дяченко А., Дідур А. Рівень стану біогеометричного профілю постави студентів як критерій ефективності технології здоров’яформування студентської молоді / Віталій Кашуба, Анна Дяченко, Артем Дідур // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк, 2019. − Вип. 36. – С. 46–52.
Журнал/збірник: Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки
Випуск/№ : 36
Дата публікації: 2019
Дата внесення: бер-2024
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
Теми: студенти
технології здоров’яформування
фізичне виховання
students
physical education
health formation technologies
Діапазон сторінок: 46-52
Короткий огляд (реферат): Актуальність. Одним з основних факторів здоров’язбереження, на думку багатьох науковців, є турбота про стан постави з метою підвищення ефективності рухових дій, профілактики травматизму й захворювання опорно-рухової системи. Загалом, стан постави як показника фізичного здоров’я, що пов’язано з консти- туційними умовами, активною діяльністю м’язів, є, відповідно, і критерієм ефективності функціонування технології здоров’яформування студентської молоді. Мета дослідження – охарактеризувати вихідний та кінцевий рівні стану біогеометричного профілю постави студентів І і ІІ курсів у процесі реалізації технології здоров’яформування. Матеріали та методи. Визначення рівня стану біогеометричного профілю постави студентів здійснювалося з використанням удосконаленої карти експрес-контролю біогеометричного профілю постави. Результати дослідження. У статті представлено результати оцінки рівня стану біогеометричного профілю постави студентів. Звертає на себе увагу той факт, що близько 50 % із обстежених студентів мають нормальну поставу. Отримані дані свідчать, що збільшення кількості студентів із порушеннями постави спостерігаємо з кожним наступним роком навчання. Водночас несприятливий ефект цього стану порушення біогеометричного профілю постави студентів рано чи пізно неодмінно призводить до зниження функціо- нальних можливостей організму окремих індивідуумів. Експрес-контроль біогеометричного профілю постави студентів вказує на той факт, що в більшості відсоток обстежуваних студентів із нормальною поставою має середній рівень біогеометричного профілю стану постави. Отримані дані доцільно враховувати під час розроблення корекційно-профілактичних заходів у процесі фізичного виховання студентів. Висновки. Ефективність реалізації технології здоров’яформування в системі фізичного виховання сту- дентської молоді визначено в процесі перетворювального експерименту, упродовж якого досягнуто позитивної динаміки за показниками стану біогеометричного профілю постави студентів, як дівчат, так і юнаків. Подані результати можуть стати підґрунтям для пошуку нових методичних підходів і засобів, спрямованих на профілактику порушень біогеометричного профілю постави студентів у процесі фізичного виховання.Topicality. One of the main factors of health preserving, according to many scientists, is concern for the state of posture in order to increase the effectiveness of motor actions, the prevention of injuries and diseases of the musculoskeletal system. In general, the state of posture, as an indicator of physical health is associated with constitutional conditions, active muscle activity, and respectively, a criterion for the effectiveness of functioning of the health-forming technology of student youth. The objective of the study is to characterize the initial and final levels of the state of the biogeometric profile of the posture of students of I and II courses in the process of implementation of the health formation technology. Materials and methods: the level of the state of the biogeometric profile of the posture of students was determined using the advanced express-control card of the biogeometric profile of the posture. The Results of the Study. The article presents the results of assessing the level of biogeometric profile of students’ posture. It is noteworthy that about 50% of the examined students have normal posture. The obtained data indicate that an increase in the number of students with impaired posture is observed with each subsequent year of study. At the same time, the adverse effect of this state of changing the biogeometric profile of students’ posture sooner or later will certainly lead to a decrease in the functional capabilities of the organism of certain individuals. Express control of students’ posture is indicative of the fact that the majority of students with normal posture have an average level of biogeometric profile of posture. The obtained data should be taken into account while developing preventive measures in the process of students’ physical education. Conclusions. The effectiveness of implementation of the health-forming technology in the system of physical education of student youth was determined in the process of a transformative experiment, during which positive dynamics were achieved in terms of the state of the biogeometric profile of the posture of students of both girls and boys. The presented results can become the basis for the search for new methodological approaches and tools aimed at the prevention of violations of the biogeometric profile of posture of students in the process of physical education.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23843
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 2019, № 36

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2019_36-46-52.pdf255,67 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.