Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23619
Title: Аналіз організаційних питань підготовки суддів із волейболу
Other Titles: The Analysis of Organizational Issues of Volleyball Referees Training
Authors: Медвідь, Михайло
Medvid, Mykhailo
Affiliation: Запорізький національний університет (м. Запоріжжя)
Bibliographic description (Ukraine): Медвідь М. Аналіз організаційних питань підготовки суддів із волейболу / Михайло Медвідь // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк, 2019. − Вип. 34. – С. 132–139.
Journal/Collection: Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки
Issue: 34
Issue Date: 2019
Date of entry: 12-Feb-2024
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Country (code): UA
Keywords: волейбол
семінар
організація
арбітр
підготовка
суддівство
volleyball
seminar
refereeing
referee
organization
preparation
Page range: 132-139
Abstract: Актуальність. Модернізація вимог до змагальної діяльності гравців у волейболі потребує відповідного рівня кваліфікованого обслуговування матчів, що стосується не лише висококваліфікованих волейболістів, але й усієї вертикалі від дитячо-юнацького до олімпійського спорту. Загострення вимог до професійної діяльності потребує внесення змін в організацію підготовки кваліфікованих арбітрів. Мета дослідження – проаналізувати підходи до організації підготовки суддів із волейболу з урахуванням сучасних тенденцій розвитку виду спорту. Методи дослідження – аналіз науково-методичної літератури й даних мережі «Інтернет», анкетування із застосуванням Google-форми, теоретичне моделювання, методи математичної статистики. Результати роботи. З урахуванням більшості відповідей із кожного питання сформовано обґрунтовану модель організації проведення семінарів із волейболу, а саме: із використанням комплексного підходу та використанням різних форм семінарів (очних, дистанційних, заочних); за обсягом цілком достатніми є два дводенні семінари на рік; для вдо- сконалення практичного досвіду арбітра з волейболу достатньо 20–30 ігор на рік у співвідношенні 50:50 матчів вищого рівня (найбільш напружених, вирішальних) і матчів звичайного рівня; формування суддівської бригади комплексним методом об’єднання, у якому б зберігалися географічно обґрунтований підхід та жеребкування; створення можливості для кращих українських фахівців отримати досвід, системно беручи участь у практичних семінарах і конференціях, що відбуваються в міжнародних центрах підготовки; необхідність у збільшенні практичної частини процесу підготовки на семінарах в обсязі 60 × 40 % відповідно до теоретичної; готовність відкрито працювати над аналізом власних допущених помилок під час обслуговування матчів чемпіонату України. Висновки. Аналіз, узагальнення й інтерпретація результатів, отриманих у ході проведеного анкетування дали підстави цілісно розглянути організаційні підходи до професійної підготовки суддів різних кваліфікаційних категорій із волейболу на семінарах з урахуванням сучасних тенденцій розвитку виду спорту. Пропозиції стосовно пошуку шляхів усунення проблем підготовленості українських суддів задля гідної кваліфікаційної конкуренції на міжнародному рівні містять конкретний покроковий алгоритм, що дасть змогу суттєво змінити якість обслуговування матчів і підвищити рівень кваліфікації суддів із волейболу.Topicality. Modernization of the requirements for competitive activity of volleyball players requires an appropriate level of qualified service of matches, which is applied not only to highly qualified volleyball players, but also to the entire vertical from youth and Olympic sports. Aggravation of the requirements for professional activity requires changes in the organization of training of qualified arbitrators. The Objective of the Study is to analyze the approaches to the organization of volleyball referees taking into account current trends in the development of the sport. Research Methods: analysis of scientific and methodological literature and data of the Internet, questionnaires using Google-form, theoretical modeling, methods of mathematical statistics. Results of Work. Taking into account the vast majority of answers to each question, a reasonable model of organizing volleyball seminars has been formed, namely: using an integrated approach and using various forms of seminars (full-time, distance, part-time); two two-day seminars per year are quite sufficient in terms of volume; to improve the practical experience of a volleyball referee, 20–30 games per year are enough in the ratio of 50:50 matches of the highest level (the most intense, decisive) and matches of the usual level; formation of a team of judges by a complex method of unification, which would preserve a geographically sound approach and draw; creating opportunities for the best Ukrainian specialists to gain experience by systematically participating in practical seminars and conferences held in international training centers; the need to increase the practical part of the training process at seminars in the amount of 60 % × 40 % in accordance with the theoretical one; willingness to work openly on the analysis of their own mistakes during the service of the matches of the Ukrainian championship. Conclusions. Analysis, generalization and interpretation of the results obtained during the survey provided grounds to consider a holistic organizational approach to the training of judges of different qualifications in volleyball at seminars, taking into account current trends in sports. Proposals to find ways to address the problems of Ukrainian referees training for decent qualifying competition at the international level contain a specific step-by-step algorithm that will significantly change the quality of match service and improve the skills of volleyball referees.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23619
Content type: Article
Appears in Collections:Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 2019, № 34

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019_34-132-139.pdf284,45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.