Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23585
Назва: Дослідження ефективності технології корекції негативних психічних станів студентів засобами оздоровчого фітнесу
Інші назви: Examination of the Effectiveness of the Technology of Correction of Negative Mental States of Students by Means of Health-Improving Fitness
Автори: Хлопецький, Василь
Khlopetskyi, Vasyl
Приналежність: Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» (м. Івано-Франківськ)
Бібліографічний опис: Хлопецький В. Дослідження ефективності технології корекції негативних психічних станів студентів засобами оздоровчого фітнесу / Василь Хлопецький // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк, 2019. − Вип. 34. – С. 37–46.
Журнал/збірник: Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки
Випуск/№ : 34
Дата публікації: 2019
Дата внесення: 8-лют-2024
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
Теми: негативні психічні стани
корекція
студенти
фітнес
negative mental states
correction
students
fitness
Діапазон сторінок: 37-46
Короткий огляд (реферат): Мета дослідження  експериментально обґрунтувати ефективність технології корекції негативних психічних станів студентів засобами оздоровчого фітнесу. Дослідження особливостей виникнення та корекції негативних психічних станів набуває особливого значення під час навчання студентів у ЗВО, оскільки в цей період відбувається інтенсивний розвиток особистості, формування її інтелектуальної, емоційно-вольової, моти- ваційної сфер, системи ціннісних орієнтацій, професіоналізація та самовизначення в життєвому просторі. У результаті проведеного формувального експерименту відбулися достовірні зміни показників кількісних характеристик сформованості психологічного стану (самопочуття, активність і настрій) у студентів ЕГ, порівняно як із вихідним рівнем, так і з даними представників КГ після експерименту. Серед основних показників негативних психічних станів найбільше суттєвих змін зазнали тривожність, негативізм, роздратованість, образа, підозрілість та ін. Так, результати повторного дослідження рівнів ситуативної й особистісної тривожності показали, що в цілому в студентів ЕГ рівень реактивної тривожності достовірно знизився. Так, якщо до експерименту 54,17 % мали помірну, а 45,83 % – високу реактивну тривожність, то після експерименту частка студентів із високим рівнем тривожності зменшилася до 33,33 %, 54,17 % мали помірну тривожність і 12,50 % – низьку (χ2 = 6,95; р < 0,05). Результати психодіагностичного обстеження студентів наприкінці експерименту щодо профілактики депресивного стану показали, що в ЕГ достовірно зменшилася частка студентів із субдепресивним станом – із 20,83 до 4,17 %, частка респондентів із відсутньою депресією наприкінці експерименту становила в ЕГ 43,75 %, із легкою депресією ситуативного або невротичного генезу – 52,08 % (χ2 = 9,41; р < 0,01) (рис. 4). У КГ, навпаки, частка студентів із субдепресивним станом зросла з 12,77 до 14,89 %. Збільшилася несуттєво частка представників із відсутньою депресією (на 4,26 %). Отже, у результаті впровадження корекційної програми встановлено достовірний вплив засобів оздоровчого фітнесу на основні показники негативних психічних станів студентів. Перспективи подальших досліджень полягають у поглибленому вивченні ефективності застосування оздоровчого фітнесу для корекції психічних станів студентів. The Objective of the Study is to experimentally substantiate the effectiveness of the technology of correction of negative mental states of students by means of health-improving fitness. The study of the peculiarities of the emergence and correction of negative mental states is of particular importance when teaching students in a university, since during this period there is an intensive development of the personality, the formation of his or her intellectual, emotional-volitional, motivational spheres, the system of value orientations, professionalization and self-determination in the living space. As a result of the conducted formative experiment, there were significant changes in the indicators of quantitative characteristics of the formation of the psychological state (health, activity and mood) among the students from the EG both in comparison with the initial level and in comparison with the data of the CG students after the experiment. Among the main indicators of negative mental states, the most significant changes have undergone anxiety, negativism, irritability, resentment, suspicion, and others. So, the results of the repeated research of the levels of situational and personal anxiety showed that in general the level of reactive anxiety among students from the EG decreased significantly. So, if by the experiment 54,17 % had moderate and 45,83 % high reactive anxiety, then after the experiment the proportion of students with a high level of anxiety decreased to 33,33 %, 54,17 % had moderate anxiety and 12,50 % – low (χ2 = 6,95; р <0,05). The results of psychodiagnostic examination of students at the end of the experiment on the prevention of depressive state showed that in the EG the share of students with a subdepressive state significantly decreased – from 20,83 % to 4,17 %, the share of students with no depression at the end of the experiment was 43,75 % in the EG, with mild depression of situational or neurotic genesis – 52,08 % (χ2 = 9.41; р <0,01) (Picture 4). In the CG, on the contrary, the share of students with a subdepressive state increased from 12,77 % to 14,89 %, the share of students with no depression increased insignificantly – by 4,26 %. So, as a result of the implementation of the correctional program, a reliable influence of health-improving fitness means on the main indicators of negative mental states of students was established. Prospects for further research consist in an in-depth study of the effectiveness of the use of health-improving fitness for the correction of mental states of students.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23585
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 2019, № 34

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2019_34-37-47.pdf509,93 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.