Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23521
Title: Практична реалізація концепції розвитку та вдосконалення координаційних здібностей школярів із порушенням слуху в процесі адаптивного фізичного виховання
Other Titles: Practical Implementation of the Concept of Development and Improvement of Coordination Abilities of Schoolchildren with Hearing Impairment in the Adaptive Physical Educational Process. Topicality of the Study
Authors: Бондар, Олена
Bondar, Olena
Affiliation: Національний університет фізичного виховання і спорту України (м. Київ)
Bibliographic description (Ukraine): Бондар О. Практична реалізація концепції розвитку та вдосконалення координаційних здібностей школярів із порушенням слуху в процесі адаптивного фізичного виховання / Олена Бондар // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк, 2019. − Вип. 33. – С. 39–44.
Journal/Collection: Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки
Issue: 33
Issue Date: 2019
Date of entry: 25-Jan-2024
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Country (code): UA
Keywords: статична рівновага
адаптивне фізичне виховання
молодші школярі
координаційні здібності
junior schoolchildren
adaptive physical education
coordination skills
static balance
Page range: 39-44
Abstract: Актуальність. Аналіз спеціальної науково-методичної літератури свідчить, що одним із факторів, які впливають на успішне освоєння рухових дій, є достатній рівень розвитку координаційних здібностей дітей. Діти молодшого шкільного віку з вадами слуху відстають від своїх практично здорових однолітків за рівнем розвитку фізичних якостей, особливо виражене відставання спостерігаємо за показниками координаційних здібностей. Якщо цілеспрямовано впливати на координаційні здібності в період їх прискореного вікового розвитку, то педагогічний ефект буде значно вищим, ніж в інші періоди. Мета дослідження – апробація концепції реалізації технології розвитку та вдосконалення координаційних здібностей школярів із вадами слуху (на прикладі здатності до збереження статичної рівноваги тіла). Використано такі методи дослідження, як аналіз науково-методичної літератури, документальних матеріалів, метод антропометрії, метод стабіло-графії, педагогічні методи дослідження, методи математичної статистики. У результаті проведення дослі-дження визначено показники координаційних здібностей і фізичного розвитку 62 школярів із порушеннями слуху та 105 практично здорових дітей, вік яких – 7–10 років. Результати дослідження. Для виявлення впливу запропонованої нами технології на здатність до збереження рівноваги тіла з участю й без участі зорового аналізатора визначено стан вертикальної стійкості тіла дітей молодшого шкільного віку з порушенням слуху. Установлено, що діти молодшого шкільного віку з порушеннями слуху мають більш низький рівень розвитку координаційних здібностей, ніж їхні практично здорові однолітки. Виявлені відмінності за показниками рівно-ваги тіла в тестах проба Ромберга з відкритими та закритими очима доводить позитивний вплив занять за розробленою технологією на показники статичної рівноваги тіла дітей. Перспективи подальших досліджень пов’язані з розробкою та впровадженням концепції розвитку й удосконалення координаційних здібностей дітей молодшого шкільного віку в процес фізичного виховання.Topicality of the Study. Analysis of the data of special scientific and methodological literature indicates that one of the factors that influence the successful development of motor actions is a sufficient level of coordination skills development. Schoolchildren with hearing impairments lag behind their practically healthy peers in terms of physical qualities development, especially pronounced lag is observed in terms of coordination abilities. If you purposefully influence coordination abilities during the period of accelerated age-related development, then the pedagogical effect will be significantly higher than in other periods. The Objective of the Research is to approve the concept of realization technology for development and improvement of coordination abilities of schoolchildren with hearing impairments (on the example of the ability of maintaining the static balance of the body). Research Methods – analysis of scientific and methodological literature, analysis of documentary materials, anthropometry method, stabilography method, pedagogical research methods, and mathematical statistics. As a result of the research, it was determined the indicators of coordination abilities and physical development of 62 schoolchildren with hearing impairments and 105 practically healthy children aged 7–10 years old. Results of the Research. We determined the state of a child’s body of vertical stability in order to reveal the effect of our proposed technology on the ability to maintain body balance with and without the participation of a visual analyzer. It was found out that children of primary school age with hearing impairment have a lower level of development of coordination abilities than their practically healthy peers. The revealed differences in body balance indices in Romberg’s test with opened and closed eyes prove the positive impact of training by our technology on static body balance. The Prospects for Further Research are related to the development and implementation of the concept of development and improvement of the coordination abilities of primary school children in the process of physical education.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23521
Content type: Article
Appears in Collections:Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 2019, № 33

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019_33-39-44.pdf634,16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.