Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/22651
Title: Ключові параметри функціонування освітньо –розвивального середовища у ЗДО
Authors: Заремба, Людмила Василівна
Мельник, Ірина Миколаївна
Affiliation: Волинський національний університет Імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Мельник І. М., Заремба Л. В. Ключові параметри функціонування освітньо –розвивального середовища у ЗДО. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 16–22. https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.3
Journal/Collection: Acta Paedagogica Volynienses
Issue: 4
Issue Date: 25-Nov-2022
Date of entry: 25-Aug-2023
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Country (code): UA
Place of the edition/event: Луцьк
ORCID Id: http://orcid.org/0000-0003-0386-4966
http://orcid.org/0000-0001-6020-4492
DOI: https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.3
UDC: 37.01.09
Keywords: освітньо-розвивальне середовище ЗДО
дошкільник
функціональне навантаження
гуманістична позиція
особистісно орієнтований розвиток
Page range: 16-22
Abstract: Стаття висвітлює провідні положення стосовно освітньо-розвивального середовища ЗДО, яке виступає важливим джерелом та чинником впливу на особистісне становлення дитини. Мета статті - узагальнення наукових підходів до сутності поняття «освітньо-розвивальне средовище закладу дошкільної освіти», обгрунтування ключових параметрів його дієвості. У статті акцентується на головній ідеї: модернізація сучасної системи дошкільної освіти неможлива поза діяльністю освітньо-розвивального середовища закладу дошкільної освіти. Ключовим концептом у функціонуванні освітньо-розвивального середовища сучасних закладах дошкільної освіти визначено гуманістично орієнтований підхід – дитиноцентризм. Освітньо-розвивальне середовище визнається важливим джерелом розвитку особистості, де визначальними є суб’єкт-суб’єктні стосунки, а постійне створення ситуації успіху – ключові чинники самореалізації дошкільника в освітньо - розвивальному середовищі.Визначальним у потрактуванні сутнісної характеристики освітньо- розвивального середовища закладу дошкільної освіти є акцент на його функціональному навантаженні, а саме: забезпечення успішного розвитку дитини у всіх її відношеннях. При цьому забезпечення його дієвості можливе за умови ціннісного наповнення педагогічного процесу. При цьому важливим відзначається необхідність врахування вікових та індивідуальних особливостей дошкільників. У змісті статті виокремлені провідні принципи та педагогічні умови успішної реалізації життєдіяльності дошкільників в освітньо-розвивальному середовищі закладу дошкільної освіти. Зроблені висновки та накреслені перспективи подальшого вивчення заявленої проблеми. Узагальнено, що керівним началом організації діяльності освітньо-розвивального середовища має бути спрямування на особистісну орієнтовану модель навчання й виховання.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/22651
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
830.pdf341,98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.