Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/22651
Назва: Ключові параметри функціонування освітньо –розвивального середовища у ЗДО
Автори: Заремба, Людмила Василівна
Мельник, Ірина Миколаївна
Приналежність: Волинський національний університет Імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Мельник І. М., Заремба Л. В. Ключові параметри функціонування освітньо –розвивального середовища у ЗДО. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 16–22. https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.3
Журнал/збірник: Acta Paedagogica Volynienses
Випуск/№ : 4
Дата публікації: 25-лис-2022
Дата внесення: 25-сер-2023
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Луцьк
Ідентифікатор ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0386-4966
http://orcid.org/0000-0001-6020-4492
DOI: https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.3
УДК: 37.01.09
Теми: освітньо-розвивальне середовище ЗДО
дошкільник
функціональне навантаження
гуманістична позиція
особистісно орієнтований розвиток
Діапазон сторінок: 16-22
Короткий огляд (реферат): Стаття висвітлює провідні положення стосовно освітньо-розвивального середовища ЗДО, яке виступає важливим джерелом та чинником впливу на особистісне становлення дитини. Мета статті - узагальнення наукових підходів до сутності поняття «освітньо-розвивальне средовище закладу дошкільної освіти», обгрунтування ключових параметрів його дієвості. У статті акцентується на головній ідеї: модернізація сучасної системи дошкільної освіти неможлива поза діяльністю освітньо-розвивального середовища закладу дошкільної освіти. Ключовим концептом у функціонуванні освітньо-розвивального середовища сучасних закладах дошкільної освіти визначено гуманістично орієнтований підхід – дитиноцентризм. Освітньо-розвивальне середовище визнається важливим джерелом розвитку особистості, де визначальними є суб’єкт-суб’єктні стосунки, а постійне створення ситуації успіху – ключові чинники самореалізації дошкільника в освітньо - розвивальному середовищі.Визначальним у потрактуванні сутнісної характеристики освітньо- розвивального середовища закладу дошкільної освіти є акцент на його функціональному навантаженні, а саме: забезпечення успішного розвитку дитини у всіх її відношеннях. При цьому забезпечення його дієвості можливе за умови ціннісного наповнення педагогічного процесу. При цьому важливим відзначається необхідність врахування вікових та індивідуальних особливостей дошкільників. У змісті статті виокремлені провідні принципи та педагогічні умови успішної реалізації життєдіяльності дошкільників в освітньо-розвивальному середовищі закладу дошкільної освіти. Зроблені висновки та накреслені перспективи подальшого вивчення заявленої проблеми. Узагальнено, що керівним началом організації діяльності освітньо-розвивального середовища має бути спрямування на особистісну орієнтовану модель навчання й виховання.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/22651
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
830.pdf341,98 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.