Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/22083
Назва: ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНЕ ОБГҐУНТУВАННЯ ЦІННОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ФРЕБЕЛІВСЬКИХ ДАРІВ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДИТИНИ: КРОС-КУЛЬТУРНИЙ ДОСВІД
Інші назви: Psychological and Pedagogical Substantiation of the Values of the use of Frobel’s Gifts in the Context of the Modern Socialization of a Child: a Cross-Cultural Experience
Автори: Філіппова, Інесса
Приналежність: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Філіппова, I. (2019). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНЕ ОБГҐУНТУВАННЯ ЦІННОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ФРЕБЕЛІВСЬКИХ ДАРІВ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДИТИНИ: КРОС-КУЛЬТУРНИЙ ДОСВІД. Психологічні перспективи, (33), 261–273. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2019-33-261-273
Bibliographic description: Filippova, I. (2019). Psychological and Pedagogical Substantiation of the Values of the use of Frobel’s Gifts in the Context of the Modern Socialization of a Child: a Cross-Cultural Experience. Psychological Prospects Journal, (33), 261–273. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2019-33-261-273
Журнал/збірник: Психологічні перспективи
Випуск/№ : 33
Дата публікації: чер-2019
Дата внесення: 24-бер-2023
DOI: https://doi.org/10.29038/2227-1376-2019-33-261-273
УДК: 159.922.7:316.61]:37.015.31
Теми: криза соціалізації в родині
розвиток й активність дитини
творчий потенціал
фребелівські дари
фреблянки
навчальне виховання
інституціональна соціалізація
Діапазон сторінок: 261–273
Короткий огляд (реферат): У статті розкрито зміст цінності концепції Ф. Фребеля в процесі соціалізації дитини та її актуальність на сьогодні. Це зумовлено тим, що процес соціалізації дитини в родині є різним в окремих соціальних групах унаслідок впливу соціальних, економічних і культурних процесів у трансформувальному суспільстві й має тісний зв’язок з умовами розвитку, стилями виховання в сім’ї та родинними цінностями. Розкрито можливості розвитку активності дитини з урахуванням її індивідуально-психологічних особливостей за допомогою фребелівських дарів. Авторська концепція філософії виховання, за Ф. Фребелем, спирається на трьох головних ідеях, таких як єдність Усесвіту, повага до дитини та її індивідуальності, значення гри в розвитку дитини. Вони визначають основи, на які спирається модель активності дитини. Проаналізовано досвід німецьких і польських педагогів щодо освітянської практики у фребелівських дошкільних закладах. Фрідріх Фребель підкреслював, що виховання й навчання дитини повинно інтегрувати елементарні сили: голову, руки та серце задля гарантії їй повної освіти. Навчальне виховання повинно мати глобальний характер і поєднує три аспекти: пізнавально-інтелектуальний із фізично-мануальним, а також соціальним і релігійним як відкриття людської сили розуміння світу. У контексті сучасної соціалізації дитини цей підхід є дуже актуальним і має своє підтвердження в сучасних теоріях розвитку людини, оптимізації її досягнень, а також потоку розширеної креативності як умови результативного пошуку себе в трансформувальному світі. Акцентовано увагу на тому, що важливим завданням педагога та психолога є полегшення розвитку вроджених інстинктів: праця, знання, артистичне й релігійне за допомогою відповідних предметів чи фребелівських дарів. Сучасна соціалізація приймає цінність психолого-педагогічних ідей Ф. Фребеля як активізації дитини та спонукання її до постійного накопичення нових досягнень. Інституціональна соціалізація в тісній співпраці з родиною може якісно й кількісно змінити доступ дитини до соціальних, економічних і культурних засобів, як результат – і до інших можливостей освітнього капіталу. Представлено психолого-педагогічний досвід педагогів Німеччини та Польщі щодо чинників розвитку дитини, створення для неї нових можливостей й підготовки до життя в контексті її інституціональної соціалізації.
The article reveals the value of F. Frebel’s concept in the process of child socialization and its relevance for today. This is due to the fact that the process of socialization of the child in the family is different in individual social groups as a result of the influence of social, economic and cultural processes in a transforming society and has a close relationship with the conditions of development, styles of upbringing in the family and family values. The possibilities of developing the activity of a child concerning his individual psychological characteristics with the help of Frobel’s gifts are revealed. The author’s concept of the philosophy of upbringing according to F. Frebel is based on three main ideas: the unity of the Universe, respect for the child and his individuality, the significance of the game in the development of the child. They define the basis on which the child’s activity model rests. The experience of German and Polish teachers of educational practice in Frebel’s preschool institutions has been analyzed. Friedrich Fröbel emphasized that the upbringing and education of a child should integrate the natural forces: heads, hands, and hearts to guarantee him complete training. Teaching education is global and reveals three aspects: the cognitive-intellectual with the physical-manual, and the social and religious, that is, the discovery of human power in understanding the world. In the context of the modern socialization of the child, this approach is very relevant and has its confirmation in contemporary theories of human development, optimization of its achievements, as well as the stream of expanded creativity as a condition for the mobile search for oneself in a transforming world. The attention is focused on the fact that an essential task of a pedagogue and psychologist is to improve the development of innate instincts: work, knowledge, artistic and religious with the help of appropriate subjects or Frobel’s gifts. Modern socialization takes the value of F.Frebel’s psychological and pedagogical ideas as activating a child and motivating him to the constant accumulation of new achievements. Institutional socialization, in close cooperation with the family, can qualitatively and quantitatively change a child’s access to social, economic, and cultural means, as a result, and to other possibilities of educational capital. The psychological and pedagogical experience of teachers in Germany and Poland regarding the factors of child development, creating new opportunities for him and preparing for life in the context of his institutional socialization is presented.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/22083
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/565
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Психологічні перспективи, 2019, № 33

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Психологічні+перспективи+№33_2019_+04.05.2019-261-273.pdf646,4 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.