Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21834
Назва: Змістовні складові особистісного функціонування військовослужбовців відповідно до рівня освіти
Інші назви: Substantive components of personal functioning of military servants according to the level of education
Автори: Мушкевич, Валентин
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Мушкевич, В. (2022). Змістовні складові особистісного функціонування військовослужбовців відповідно до рівня освіти. Психологічні перспективи, (39), 270–290. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2022-39-muv
Bibliographic description: Mushkevych, V. (2022). Substantive components of personal functioning of military servants according to the level of education. Psychological Prospects Journal, (39), 270–290. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2022-39-muv
Журнал/збірник: Психологічні перспективи
Випуск/№ : 39
Дата публікації: чер-2022
Дата внесення: 5-лют-2023
Країна (код): UA
Ідентифікатор ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3593-1086
DOI: https://doi.org/10.29038/2227-1376-2022-39-muv
УДК: 159.923:[355-057.38:37.046
Теми: тривожність
фрустрація
агресивність
ригідність
військовослужбовці
рівень освіти
Діапазон сторінок: 270–290
Короткий огляд (реферат): Мета дослідження - перевірка гіпотези про значимі відмінності у рівні вираженості показників фрустрованості, агресивності і психоемоційного вигорання у досліджуваних різного освітнього рівня. Методи. Для дослідження якості характеристик досліджуваних, релевантних змістовим показникам їх фрустрованості, агресивності і психоемоційного вигорання було використано методику діагностики рівня соціальної фрустрованості Л. Васермана, методику вивчення фрустраційних реакцій С. Розенцвейга, методику діагностики самооцінки психічних станів Г. Айзенка, методику вивчення показників і форм агресії А. Басса-А. Даркі, методику вивчення агресії Е. Вагнера, методику діагностики рівня емоційного вигорання В. Бойко. Результати. Встановлено, що достовірно вищий ступінь незадоволеності сферою медичного обслуговування, можливістю проводити відпустку, незадоволеності житлово-побутовими умовами, наявності показника «комунікація» при агресії демонструють ті досліджувані військовослужбовці, які мають вищу освіту. Достовірно вищий ступінь незадоволеності своїм положенням у суспільстві, незадоволеності власним способом життя в цілому, наявністю типу поведінки при фрустрації «екстрапунітивна реакція з фіксацією на самозахисті», прояву підозрілості, ворожості, вираженості показника емоційного вигорання «емоційна відчуженість», симптому емоційного вигорання «психосоматичні і психовегетативні порушення» демонструють досліджувані, які мають середню освіту. Достовірно найвищий ступінь незадоволеності рівнем власної освіченості, незадоволеності взаєминами з подружжям, прояву негативізму, синдрому емоційного вигорання «загнаність у кут», симптому емоційного вигорання «незадоволеність собою» демонструють досліджувані з неповною вищою освітою. Достовірно вищий ступінь незадоволеності способом проведення свого дозвілля, вищий ступінь прояву директивності, характеризуються типом фрустраційної реакції «імпунітивної реакції з фіксацією на самозахисті», «екстрапунітивна реакція з фіксацією на задоволенні потреби», «страх» при агресії, «опис» при агресії, прояв образи, показник «почуття провини», симптом емоційного вигорання «емоційний дефіцит», симптом емоційного вигорання «загальний рівень психоемоційного вигорання», такий симптом емоційного вигорання, як «емоційно-моральна дезорієнтація». виявили ті досліджувані, які мають неповну середню освіту. Достовірно вищий показник типу фрустраційної поведінки «імпунітивна реакція з фіксацією на задоволенні потреби», симптом емоційного вигорання «переживання психотравмуючих обставин», демонструють випробувані із середньою спеціальною освітою. Висновки. Констатовано, що у цілому освітній рівень досліджуваних ніяк не пов’язаний з проявом у них тривожності, фрустрації, агресивності і ригідності.
Purpose was to test the hypothesis of significant differences in the level of severity of frustration, aggression and psycho-emotional burnout in subjects of different educational levels. Methods. To study the quality of the characteristics of the subjects, relevant to the content indicators of their frustration, aggression and psycho-emotional burnout, we used the method of diagnosing the level of social frustration designed by L. Wasserman, the method of studying frustrational reactions by S. Rosenzweig, the method of diagnosing self-assessment of mental states by G. Eisenko. A. Bassa-A. Darki, the method of studying the aggression by E. Wagner, the method of diagnosing the level of emotional burnout by V. Boyko. Results. It was found that a significantly higher degree of dissatisfaction with the field of medical care, the opportunity to spend vacations, dissatisfaction with living conditions, the presence of "communication" in aggression are observed in those surveyed servicemen who have higher education. Significantly higher degree of dissatisfaction with their position in society, dissatisfaction with their own way of life in general, the presence of a type of behavior in frustration "extrapunitive reaction with fixation on self-defense", suspicion, hostility, severity of emotional burnout "emotional alienation" and emotional symptoms of psycho-vegetative disorders "are demonstrated by subjects with secondary education. According to our observations the highest degree of dissatisfaction with the level of their own education, dissatisfaction with the relationship with spouses, negativism, emotional burnout syndrome of feeling "driven into a corner", a symptom of emotional burnout "dissatisfaction with yourself" are shown by respondents with incomplete higher education. Significantly higher degree of dissatisfaction with the way of spending their leisure time, higher degree of manifestation of directiveness is characterized by the type of frustration reaction "impulsive reaction with fixation on self-defense", "extrapunitive reaction with fixation on satisfaction of needs", "fear" of aggression, "description" of aggression, manifestation of feeling offended, an indicator of "guilt", a symptom of emotional burnout "emotional deficit", a symptom of emotional burnout "general level of psycho-emotional burnout", a symptom of emotional burnout, such as "emotional and moral disorientation" have been observed in those subjects who have incomplete secondary education. Subjects with secondary special education demonstrate a significantly higher indicator of the type of frustrating behavior "impulsive reaction with fixation on the satisfaction of needs", a symptom of emotional burnout "experiencing psycho-traumatic circumstances". Conclusions. It was stated that in general the educational level of the subjects is not related to the manifestation of anxiety, frustration, aggression and rigidity.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21834
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/809
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Психологічні перспективи, 2022, № 39

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Психологiчнi_перспективи_№+39_2022-270-290.pdf523,24 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.