Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21830
Назва: Ціннісні орієнтації як чинник медіарелігійності особистості: емпіричний аналіз
Інші назви: Value orientations as a factor of mediereligious personality: empirical analysis
Автори: Коструба, Наталія
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Коструба, Н. (2022). Ціннісні орієнтації як чинник медіарелігійності особистості: емпіричний аналіз. Психологічні перспективи, (39), 214–229. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2022-39-kos
Bibliographic description: Kostruba, N. (2022). Value orientations as a factor of mediereligious personality: empirical analysis. Psychological Prospects Journal, (39), 214–229. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2022-39-kos
Журнал/збірник: Психологічні перспективи
Випуск/№ : 39
Дата публікації: чер-2022
Дата внесення: 5-лют-2023
Країна (код): UA
Ідентифікатор ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3852-4729
DOI: https://doi.org/10.29038/2227-1376-2022-39-kos
УДК: 159.99
Теми: релігійність
медіа
цінності
регресійний аналіз
Діапазон сторінок: 214–229
Короткий огляд (реферат): Мета. Дослідження спрямоване на емпіричне обґрунтування про цінності як чинник медіарелігійності особистості. Методи. Для досягнення мети були використані два опитувальника: методика Шварца та особливості медіарелігійності особистості (Н.С. Коструба). Для статистичної обробки будо застосовано методи кореляції Пірсона, лінійного регресійного аналізу та для порівняння різних груп вираховували Н-критерій Крускала-Уоллеса. Результати. Здійснений аналіз ієрархії цінностей досліджуваних продемонстрував домінування цінностей збереження (безпека, конформність), що передбачає захист порядку, стабільності та соціальної гармонії. Провідні позиції у ієрархії мають цінності, які виражають інтереси групи (доброзичливість, конформність). Тоді як цінності, що спрямовані виключно на інтереси особистості (влада та стимуляція) зайняли останні місця за рівнем значущості у респондентів. Здійснений аналіз взаємозв’язку домінуючих цінностей та сформованості медіарелігійності особистості дозволи виявити, що усі компоненти досліджуваного явища пов’язані із домінуванням цінностей традиційності та безпеки. Крім уже зазначених, домінування цінностей конформності, доброзичливості, універсалізму та досягнень пов’язані із високим рівнем медіарелігійності опитаних. Значущі відмінності між групами опитаних із різним рівнем медіарелігійності особистості зафіксовано у ціннісних орієнтаціях конформності, традиції, універсалізму, добра, гедонізму та безпеки. Не дивлячись на виявлені кореляційні зв’язки інших цінностей із рівнем медіарелігійності, такі цінності як влада, досягнення, самостійність і стимуляція не мають суттєвих відмінностей у досліджуваних групах. Висновки. Достовірними чинниками для прогнозування диференціації досліджуваних на групи залежно від рівня схильності до медіарелігійної активності визначено критерії домінування таких ціннісних орієнтацій як повага до традицій, доброзичливе ставлення, прагнення до задоволення, а також бажання стабільності і гармонії.
Purpose. The article provides an empirical analysis of the values as a factor of individual' mediareligiosity. Methods. To achieve this goal, two questionnaires were used: Schwartz's method and features of media religiosity of the individual (N.S. Kostruba). For statistical processing, we used Pearson's correlation methods, linear regression analysis, and calculated the Kruskal-Wallace H-test to compare different groups. Results. Values of preservation (security, conformity) dominate in the respondents' hierarchy of values, which involves the protection of order, stability and social harmony. Leading positions in the hierarchy have values that express the interests of the group (friendliness, conformity). Values focused solely on the interests of the individual (power and incentives) ranked last in terms of the importance of respondents. Analysis of the relationship between values and individual' mediareligiosity revealed that all components of the study phenomenon are associated with the dominance of values of tradition and security. The dominance of conformity, friendliness, universalism and achievement is also associated with a high level of mediareligiosity. We noted significant differences between the groups of respondents with different levels of media religiosity in the values of conformity, tradition, universalism, goodness, hedonism and security. Conclusions. Dominance of such value orientations as respect for traditions, friendly attitude, desire for satisfaction, as well as the desire for stability and harmony are the Factors for predicting the respondents' differentiation into groups of different levels of mediareligiosity.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21830
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/805
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Психологічні перспективи, 2022, № 39

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Психологiчнi_перспективи_№+39_2022-214-229.pdf476,91 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.