Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20970
Title: Інтеграція технік композиції у ХХ столітті: теоретичне обґрунтування
Authors: Шурдак, Марія Ігорівна
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Шурдак М. І. Інтеграція технік композиції у ХХ столітті: теоретичне обґрунтування. Музикознавча думка Дніпропетровщини. Вип. 22 (1, 2022). Дніпро : ГРАНІ, 2022. С. 128-141. DOI 10.33287/2220221
Journal/Collection: Музикознавча думка Дніпропетровщини
Issue: 22 (1, 2022)
Issue Date: 2022
Date of entry: 2-Nov-2022
Publisher: Дніпропетровська академія музики ім. М. Глінки
Country (code): UA
ORCID Id: https://orcid.org/0000-0002-0470-5994
DOI: 10.33287/2220221
UDC: 781.6
Keywords: інтеграція
техніки композиції
сонорика
алеаторика
музика ХХ століття
серіалізм
інтегративний процес
додекафонія
Page range: 128-141
Abstract: У статті розкривається термін "інтегративні явища технік композиції" на прикладі музики ХХ століття. Подано методику аналізу інтегративних явищ у сучасній музиці. Теоретично досліджено, обґрунтовано та проаналізовано процес інтеграції технік композиції у ХХ столітті, який дуже важливий для сучасного музикознавства. Завдяки інтеграції технік композиції композитори ХХ століття вийшли на новий етап у створенні музичних композицій.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20970
References (Ukraine): 1. Гоменюк С. Музичний хронотоп: предмет і явище. Типологія форм часопросторової організації в авангардній музиці: автореф. дис. … канд. мистецтвознав.: спец. 17.00.01 Теорія та історія культури / Нац. муз. акад. ім. П. І. Чайковського. Київ, 2006. 18 с.
2. Денисов Э. Современная музыка и проблемы эволюции композиторской техники. Москва: Сов. композитор, 1986. 208 с.
3. Дугина Т. Функциональные аспекты современной системы звуковысотных техник // Теоретичні та практичні питання культурології: українське музикознавство на зламі століть : зб. наук. статей. Вип. ІХ. Мелітополь : Сана, 2002. С. 178–187.
4. Жарков А. Некоторые интегративные тенденции в искусстве накануне XXI века и парадигматический характер техники композиции // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Вип.7 : Музикознавство: з ХХ у ХХІ століття. Київ, 2000. С. 101–107.
5. Жарков О. Техніка композиції як мовний механізм : від правила до звучання // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Вип.132 : Техніка композиції в сучасному науковому дискурсі. Київ, 2021. С.9-23.
6. Когоутек Ц. Техника композиции в музыке ХХ века. Москва: Музыка, 1984. 301 с.
7. Кшенек Э. Исследование о 12-тоновом контрапункте / пер. с нем. и ред. Е. Костицына. Киев, 1993. 48 с.
8. Кюрегян Т. Алеаторика // Теория современной композиции : учеб. пособие / отв. ред. В. С. Ценова. Москва : Музыка, 2005. С. 412–430.
9. Маклыгин А. Фактурные формы сонорной музыки // Laudamus: сб. ст. Москва: Композитор, 1992. С. 129-137.
10. Соколов А. Введение в музыкальную композицию ХХ века. Москва : ВЛАДОС, 2004. 238 с.
Теория современной композиции : учеб.пособие / отв. ред. В. С. Ценова. Москва : Музыка, 2005. 624 с.
12. Тукова І. Сонорика як техніка композиції: досвід критичного аналізу // Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. Вип.132 : Техніка композиції в сучасному науковому дискурсі. Київ, 2021. С. 66-77.
13. Шурдак М. Інтегративні явища технік композиції (на прикладі «Тріо для скрипки, валторни і фортепіано» Д. Лігеті) // Київське музикознавство. Вип. 50. Київ, 2014. С. 76-85.
References (International): 1. Homeniuk, S. (2006). Muzychnyi khronotop: predmet i yavyshche. Typolohiia form chasoprostorovoi orhanizatsii v avanhardnii muzytsi: avtoref. dys. … kand. mystestvoznav.: spets. 17.00.01 Teoriia ta istoriia kultury / Nats. muz. akad. im. P. I. Chaikovskoho. Kyiv, 18 p. [in Ukrainian].
2. Denisov, E. (1986). Contemporary art music and the problems of the evolution of composing technique [Sovremennaya muzyika i problemy jevoljucii kompozitorskoj tehniki]. Moscow: Sovetskij kompozitor, 208 p. [in Russian].
3. Dugina, T. (2002). Functional aspect of the modern system of sound-altitude techniques. Issue 9 : Theoretical and practical issues of cultural studies : Ukrainian musicology at the turn of the century. Melitopol: Sana, pp. 178–187. [in Russian].
4. Zharkov, A. (2000). Some integrative trends in art on the eve of the 21 century and the paradigmatic nature of the composition technique [Некоторые интегративные тенденции в искусстве накануне XXI века и парадигматический характер техники композиции]. In Scientific Herald of Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine [Naukovyi visnyk Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy]. Issue 7: Musicology : from the XX to the XXI century [Muzykoznavstvo : z XX u XXI stolittia]. Kyiv, pp. 101–107. [in Russian].
5. Zharkov, O. (2021). Compositional technique as a language mechanism : from rule to sound. In Scientific Herald of Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine [Naukovyi visnyk Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy]. Issue 132: Composition technique in modern scientific discours. Kyiv, pp. 9-23. [in Ukrainian].
6. Kogoutek, C. (1984). Composition technique in 20th century music [Tehnika kompozicii v muzyke XX veka]. Moscow: Muzyka, 301 p. [in Russian].
7. Kshenek, E (1993). Research on 12-tone counterpoint [Issledovanie o 12-tonovom kontrapunkte / per. s nem. i red. E. Kostiсina]. Kyiv, 48 p. [in Russian].
8. Kjuregjan, T. (2005). Aleatorika // Teoriya sovremennoy kompozitsii : ucheb. posobie [otv. red. V. S. Tsenova]. Moscow: Muzyka, pp. 412–430 [in Russian].
9. Maklygin, A. (1992). Texture forms of sonor music [Fakturnye formy sonornoj muzyki]. In : Laudamus. Moscow: Kompozitor, pp. 129-137 [in Russian].
10. Sokolov, A. (2004). Introduction to the musical composition of the twentieth century [Vvedenie v muzykal’nuiu kompozitciiu XX veka]. Moscow: VLADOS, 238 p. [in Russian].
11. Theory of modern composition [Teorija sovremennoj kompozicii](2005). Otv. red. V. S. Tsenova. Moscow : Muzyka, 624 p. [in Russian].
12. Tukova, I. (2021). Sonoric as a compositional technique : the attempt of critical analysis In Scientific Herald of Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine [Naukovyi visnyk Natsionalnoi muzychnoi akademii Ukrainy]. Issue 132: Composition technique in modern scientific discours. Kyiv, pp.66-77. [in Ukrainian].
13. Shurdak, M. (2014). A technique of composition and integativni phenomenon is on the example of «Trio for violin, horn and piano» D. Ligeti. In Musicology of Kyiv. Issue 50. Kyiv, pp. 76-85 [in Ukrainian].
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FKiM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
shurdak.pdf3,63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.