Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20957
Назва: Експериментальне вивчення часової перспективи як чинника медіарелігійності особистості
Автори: Коструба, Наталія Сергіївна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Коструба Н. С. (2022). Експериментальне вивчення часової перспективи як чинника медіарелігійності особистості. Габітус. № 39. C. 155-159. DOI : https://doi.org/10.32843/2663-5208.2022.39.28
Дата публікації: вер-2022
Дата внесення: 31-жов-2022
Видавництво: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
DOI: https://doi.org/10.32843/2663-5208.2022.39.28
УДК: 159.99
Теми: релігійність
інформаційні технології
часова перспектива
оцінка досвіду
регресійний аналіз
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто вплив часової перспективи на схильність до медіарелігійності особистості. Здійснено теоретичний огляд досліджень взаємозв’язку релігійності та позитивним сприйняттям минулого та майбутнього. Проведено експериметальне дослідження із залученням 685 учасників середній вік 22,7 років з 16 областей України шляхом онлайн-опитування. Використано методики Опитувальник часової перспективи Ф. Зімбардо (україномовна адаптація О. Сеник) та Методику дослідження медіарелігійності особистості (Н. Коструби). Отримані результати опрацьовані з використанням описової статистики, кореляційного аналізу Пірсона, регресійного аналізу та знаходження відмінностей з вирахуванням коефіцієнта Крускала-Уоллеса. Оцінка часової перспективи досліджуваних засвідчила взаємозв’язки схильності до релігійних практик у медіа та орієнтаціями на майбутнє та позитивне минуле. Особистості, які живуть постановкою та досягненням цілей та плануванням свого майбутнього часто мають внутрішню релігійну орієнтацію, опираючись на близькість до Бога як основний мотив долучення до такої спільноти, є активними користувачами релігійного контенту, а також раціонально підходять до оцінки власної релігійної позиції та практики. Регресійний аналіз підтвердив, що орієнтації на майбутнє та позитивне минуле є значущими предикторами медіарелігійності особистості. Виявлені відмінності статистично підтвердили попередньо сформульовану нами гіпотезу, згідно з якою шкали орієнтації на майбутнє та оцінка минулого як позитивного можуть застосовуватися як надійний інструмент для градації досліджуваних за рівнем медіарелігійності. Результати вивчення продемонстрували, що схильні до релігійних практик в медіа позитивно ставляться до свого минулого, для таких людей важливою є орієнтація на майбутнє, коли поведінка в першу чергу визначається прагненнями до цілей і винагород майбутнього, тобто багато енергії і часу витрачається на планування та досягнення майбутніх цілей.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20957
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://doi.org/10.32843/2663-5208.2022.39.28
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FPsy)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
28.pdfСтаття Коструба Н.С.370,03 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.