Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20856
Title: Психологічні засади інтонування: погляд в історію музикознавчих уявлень
Authors: Кашаюк, Вікторія Миколаївна
Павлюк, Надія Миколаївна
Ігнатова, Лариса Петрівна
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Комунального закладу вищої освіти «Луцький педагогічний коледж»
Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Кашаюк В., Павлюк Н., Ігнатова Л. Психологічні засади інтонування: погляд в історію музикознавчих уявлень. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. 2021. Вип. 38. С. 82-88.
Journal/Collection: Українська культура : минуле, сучасне, шляхи розвитку
Volume: 38
Issue Date: Dec-2021
Date of entry: 14-Oct-2022
Publisher: Рівненський державний гуманітарний університет
Country (code): UA
Place of the edition/event: Рівне
ORCID Id: https://orcid.org/0000-0003-4396-8946
https://orcid.org/0000-0002-1308-0447
https://orcid.org/0000-0002-4406-8707
UDC: 781.1+781.2
Keywords: Музична психологія
Теорія інтонування
інтонування
музично-психологічні уявлення
напруження
етос
сонор
звуковий простір
Page range: 83-88
Start page: 83
End page: 88
Abstract: Здійснено спробу створення концептуальних основ інтонування крізь призму музично-психологічних підходів, виявлених в історії музикознавчих уявлень, що сягають античних музично-філософських систем та торкаються сучасних наукових поглядів на вказане явище. З цією метою проаналізовано античне поняття етосу музики з точки зору відображення у ньому напруження і розрядки, характерних для інтонування. У процесі дослідження проаналізовано низку музично-психологічних концепцій. Зокрема, пояснення психологічних першопричин інтонування вбачаються у концепції «емоційно-психологічного коду» В. Леві, а саме – у переконанні, що перегукується з ідеєю Г. Спенсера про роль інтонаційного фактору у походженні музичного мистецтва, і полягає у тому, що той чи інший звук і поєднання звуків, які складають інтонації, співвідносяться з тими чи іншими емоціями. Важливу увагу також приділено концепції Н. Шнайдера, в якій обґрунтовано «емоційно-інтонаційний колорит» або «забарвлення емоційного напруження». У результаті, інтонування трактується як процес, сутність якого полягає в ефекті тонового напруження, що, безсумнівно, забезпечує точність та чистоту звуку, та не тільки як послідовність звуків, але й окремий звук, сонор, як такі ж напруження і розрядка на мікрорівні або в іншому звуковому просторі.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20856
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FKiM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kashaiuk_dod.pdf692,57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.