Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20856| Назва: | Психологічні засади інтонування: погляд в історію музикознавчих уявлень |
| Автори: | Кашаюк, Вікторія Миколаївна Павлюк, Надія Миколаївна Ігнатова, Лариса Петрівна |
| Приналежність: | Волинський національний університет імені Лесі Українки Комунального закладу вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Бібліографічний опис: | Кашаюк В., Павлюк Н., Ігнатова Л. Психологічні засади інтонування: погляд в історію музикознавчих уявлень. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. 2021. Вип. 38. С. 82-88. |
| Журнал/збірник: | Українська культура : минуле, сучасне, шляхи розвитку |
| Том: | 38 |
| Дата публікації: | гру-2021 |
| Дата подання: | жов-2021 |
| Дата внесення: | 14-жов-2022 |
| Видавництво: | Рівненський державний гуманітарний університет |
| Країна (код): | UA |
| Місце видання, проведення: | Рівне |
| Ідентифікатор ORCID: | https://orcid.org/0000-0003-4396-8946 https://orcid.org/0000-0002-1308-0447 https://orcid.org/0000-0002-4406-8707 |
| УДК: | 781.1+781.2 |
| Теми: | Музична психологія Теорія інтонування інтонування музично-психологічні уявлення напруження етос сонор звуковий простір |
| Діапазон сторінок: | 83-88 |
| Початкова сторінка: | 83 |
| Кінцева сторінка: | 88 |
| Короткий огляд (реферат): | Здійснено спробу створення концептуальних основ інтонування крізь призму музично-психологічних підходів, виявлених в історії музикознавчих уявлень, що сягають античних музично-філософських систем та торкаються сучасних наукових поглядів на вказане явище. З цією метою проаналізовано античне поняття етосу музики з точки зору відображення у ньому напруження і розрядки, характерних для інтонування. У процесі дослідження проаналізовано низку музично-психологічних концепцій. Зокрема, пояснення психологічних першопричин інтонування вбачаються у концепції «емоційно-психологічного коду» В. Леві, а саме – у переконанні, що перегукується з ідеєю Г. Спенсера про роль інтонаційного фактору у походженні музичного мистецтва, і полягає у тому, що той чи інший звук і поєднання звуків, які складають інтонації, співвідносяться з тими чи іншими емоціями. Важливу увагу також приділено концепції Н. Шнайдера, в якій обґрунтовано «емоційно-інтонаційний колорит» або «забарвлення емоційного напруження». У результаті, інтонування трактується як процес, сутність якого полягає в ефекті тонового напруження, що, безсумнівно, забезпечує точність та чистоту звуку, та не тільки як послідовність звуків, але й окремий звук, сонор, як такі ж напруження і розрядка на мікрорівні або в іншому звуковому просторі. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20856 |
| Тип вмісту: | Article |
| Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FKiM) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Kashaiuk_dod.pdf | 692,57 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.