Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20572
Title: Кирило Стеценко: індивідуальний стиль як чинник творчого універсалізму
Authors: Коменда, Ольга Іванівна
Affiliation: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Bibliographic description (Ukraine): Коменда О. Кирило Стеценко – індивідуальний стиль як чиник творчого універсалізму. Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського . 2020. № 127. С. 7‒25. DOI: https://doi.org/10.31318/2522-4190.2020.127.213872
Journal/Collection: Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського
Issue: 127
Issue Date: 2020
Date of entry: 11-Jul-2022
Publisher: Національна музична академія України імені П. І. Чайковського
Country (code): UA
ORCID Id: https://orcid.org/0000-0002-7659-690X
DOI: https://doi.org/10.31318/2522-4190.2020.127.213872
UDC: 78.071.1(477)Стеценко:141.132
Keywords: творча особистість
індивідуальний діяльнісний стиль
структура творчого універсалізму
провідні та допоміжні види діяльності
періодизація творчості
Page range: 7-25
Abstract: Розглянуто індивідуальний стиль як чинник творчого універсалізму видатного українського композитора, диригента, педагога, музикознавця, громадського діяча Кирила Стеценка. Дано визначення універсальної творчої особистості та окреслено методику її дослідження, обґрунтовано явище індивідуального діяльнісного стилю як системи діяльностей особистості. Охарактеризовано провідні (виконавство, композиція, громадська праця) та допоміжні (педагогіка, музикознавство) види творчої діяльності К. Стеценка. На основі аналізу структури творчого універсалізму К. Стеценка віднесено митця до типу універсала-громадського діяча. Зазначено, що вектор особистісно-творчого розвитку музиканта спрямовано від виконавства до громадської діяльності як домінанти його індивідуального діяльнісного стилю. Між видами творчої діяльності К. Стеценка спостережено тісні взаємозв’язки. Доведено, що вони формують ядро його творчої особистості і складають квінтесенцію індивідуального діяльнісного стилю. Аналіз співвідношення всіх видів діяльності музиканта у різні періоди дав змогу визначити поворотні пункти його творчої біографії та здійснити відповідну періодизацію творчості: виконавсько-диригентський період (1899−1903), синтетично-інтегративний (1904−1909), композиторський (1910−1916) та музично-громадський (1917−1922). Зазначено, що еволюція творчої особистості К. Стеценка і динаміка його індивідуального діяльнісного стилю простягається від виконавства через композицію до громадської діяльності. Доведено, що об’єднавчою ланкою всіх цих видів творчої діяльності К. Стеценка є індивідуальний стиль як єдність системи діяльностей, виявлений у таких стійко повторюваних ознаках як національний характер творчих досягнень, пріоритетність духовних жанрів, підпорядкованість творчих завдань інтересам громади.
URI: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20572
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FKiM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
213872-Article Text-483957-1-10-20201016.pdf1,1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.