Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/19807
Назва: Вербування та експлуатація дівчат під час збройних конфліктів (досвід Донбасу)
Інші назви: Recruitment and Exploitation of Girls During Armed Conflicts (Donbass Experience).
Автори: Клименко, Олена
Klymenko, Elena
Бібліографічний опис: Клименко, О. Ю. (2020). Вербування та експлуатація дівчат під час збройних конфліктів (досвід Донбасу). Соціологічні студії, 2 (17), 66–75. DOI: 10.29038/2306-3971-2020-02-66-75
Дата публікації: 2020
Дата внесення: 15-лис-2021
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Волинський національний університет імені Лесі Українки
DOI: https://doi.org/10.29038/2306-3971-2020-02-66-75
УДК: 316.346.32
Теми: діти
дівчата
збройний конфлікт
вербування
експлуатація
незаконні збройні формування
children
girls
armed conflict
recruitment
exploitation
illegal armed groups
дети
девушки
вооруженный конфликт
вербовка
эксплуатация
незаконные вооруженные формирования
Короткий огляд (реферат): Мета статті – вивчення проблеми залучення дітей до участі у військових конфліктах й аналіз досвіду Донбасу в питанні вербування дівчат до незаконних збройних формувань та їх опосередкованої участі (експлуатації військовими) в позабойовому житті. Оскільки ця проблема недостатньо досліджена, зроблено спробу аналізу добровільних і примусових форм вербування дівчат, ролі в цьому пропаганди в ЗМІ, соціальних та Інтернет-мереж, а також учителів загальноосвітніх шкіл і безпосередньо батьків. Окремо проведено аналіз факторів, що сприяють залученню дівчат як специфічної гендерної групи до участі в діяльності незаконних збройних формувань. Особливу увагу приділено висвітленню факторів соціального відчуження та тяжіння в рамках негативної взаємодії, а також вивченню особистісних і групових мотивів приєднання дівчат до незаконних збройних угрупувань. Окремо досліджено роль віртуальної взаємодії в процесі вербування. The purpose of the article is to study the problem of attracting children to participate in military conflicts, as well as to analyze the experience of Donbass in the issue of involving girls in the activities of illegal armed formations and their indirect participation (exploitation by the military) outside of combat life. Since this problem has not been sufficiently studied by the author, an attempt was made to analyze voluntary and compulsory forms of recruiting girls and the role of propaganda in the media, social and Internet networks, as well as teachers of secondary schools and parents directly in this. A separate analysis of the factors contributing to the attraction of girls, as a specific gender group, to participate in the activities of illegal armed groups is carried out. Particular attention is paid to highlighting the role of factors of social alienation and attraction in the framework of the negative experience of social interaction, in addition, the personal and group motives of girls joining illegal armed groups are studied. A key role in the formation of strategies for attracting girls to join military-patriotic clubs and armed groups in the Donbas is the determination of the individual characteristics of social interaction carried out by a child. The experience of negative social interaction with the immediate environment plays a fundamental role in the process of accepting consent. That is why the article analyzes the dependence of the choice of recruitment strategies for adolescent girls on the factors of social alienation and attraction of those present in their lives. Цель статьи – изучение проблемы привлечения детей к участию в военных конфликтах, а также анализ опыта Донбасса в вопросе вовлечения девушек в деятельность незаконных вооруженных формирований и опосредованное их участие (эксплуатации военными) во внебоевой жизни. Поскольку данная проблема недостаточно исследована, нами предпринята попытка анализа добровольных и принудительных форм вербовки девушек и роли в этом пропаганды в СМИ, социальных и Интернет-сетей, а также учителей общеобразовательных школ и непосредственно родителей. Отдельно проводится анализ факторов, способствующих привлечению девушек как специфической гендерной группы к участию в деятельности незаконных вооруженных формирований. Особое внимание уделяется освещению роли факторов социального отчуждения и притяжения в рамках негативного опыта социального взаимодействия, кроме того, изучены личностные и групповые мотивы вступления девушек в незаконные вооруженные группировки. Ключевую роль при формировании стратегий привлечения девушек к вступлению в военно-патриотические клубы и вооруженные группировки на Донбассе играет определение индивидуальных особенностей социального взаимодействия, осуществляемого ребенком. Фундаментальную роль в процессе принятия согласия играет опыт негативного социального взаимодействия с ближайшим окружением. Именно поэтому в статье анализируется зависимость выбора стратегий вербовки девочек-подростков от факторов социального отчуждения и притяжения, присутствующих в их жизни.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/19807
Власник авторського права: © 2020 Волинський національний університет імені Лесі Українки
Перелік літератури: 1. ГПУ расследует вербовку детей боевиками «ДНР» (2019). Получено 12 августа 2019 с https://zn.ua/ UKRAINE/gpu-rassleduet-verbovku-detey-boevikami-dnr-326711_.html 2. Зубченко, С. (2016). Дети войны: как Россия привлекает украинскую молодежь с временно оккупирован-ных территорий к террористической деятельности. ZN,UA. 15. Получено 29 апреля 2016 с https://zn.ua/ internal/deti-voyny-kak-rossiya-privlekaet-ukrainskuyu-molodezh-s-vremenno-okkupirovannyh-territoriy-k-terroristicheskoy-deyatelnosti-_.html 3. Клименко, О. Ю. (2019a). Залучення дітей до участі у збройних конфліктах: моделі та методи вербування (український досвід). Соціологічні студії, 2(15), 13–20. DOI: https://doi.org/10.29038/2306-3971-2019-02-13-20 4. Конвенція про права дитини (1989). Отримано 20 травня 2020 з https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/ 995_021#Text 5. Конституція України (1996). Отримано 01 січня 2020 з https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254к/96-вр#Text 6. О роли гендерного фактора в предотвращении насильственного экстремизма и радикализации, ведущих к терроризму, а также в борьбе с этой угрозой (2016). Получено 18 июня 2016 с https://www.osce.org/ files/f/documents/1/1/429452_0.pdf 7. Про охорону дитинства: Закон України (2001). Отримано 03 липня 2020 з https://zakon.rada. gov.ua/laws/show/2402-14#Text 8. У 2019 зареєстровано 148 зґвалтувань, у яких потерпілими є неповнолітні (2020). Отримано 30 січня 2020 з https://ua.interfax.com.ua/news/general/638405.html 9. Хоффман, Б. (2003). Терроризм: взгляд изнутри. Получено 14 сентября 2020 с http://library.khpg.org/ index.php?id=1462096486 10. Чеботарьова, М. Н., Бахмут, Ю. О. (2016). Сучасна шлюбна структура населення Луганської області. Економічний вісник Донбасу, 2(44), 4–7. Отримано 22 червня 2016 з http://www.evd-journal.org/download/ 2016/2(44)/pdf/1-Chebotarova.pdf 11. Щонайменше 147 дітей загинуло і 392 були поранені в результаті збройного конфлікту на Донбасі – ООН (2020). Отримано 01 червня 2020 з https://www.unn.com.ua/uk/news/1872560-schonaymenshe-147-ditey-zaginuli-ta-392-buli-poraneni-v-rezultati-zbroynogo-konfliktu-na-donbasi-oon 12. Klymenko, E. (2019b). Die Schwächsten der Schwachen Ukraine: Kinder im Krieg. Osteuropa, 3–4, 185–191. Retrieved June 10, 2020 from https://www.zeitschrift-osteuropa.de/hefte/2019/3-4/die-schwaechsten-der-schwachen/ 13. Ramsay, G. (2013). Jihadi Culture on the World Wide Web. 51-78. https://doi.org/10.5040/9781501301049.ch-003. Retrieved October 10, 2020 from https://www.bloomsbury.com/uk/jihadi-culture-on-the-world-wide-web-9781441124395/ 14. Stop the War on Children. Gender Matters (2020a). Save the Children. Retrieved November 20, 2020 from https://resourcecentre.savethechildren.net/node/16784/pdf/ch1413553.pdf 15. Stop the War on Children. Killed and Maimed: A Generation of Violations Against Children in Conflict (2020b). Save the Children. Retrieved November 20, 2020 from https://resourcecentre.savethechildren.net/node/18486/ pdf/killed_and_maimed_a_generation_of_violations_final.pdf
References: 1. At least 147 children were killed and 392 were injured as a result of the armed conflict in Donbass - UN. (2020) Retrieved June 01, 2020 from https://ultati-zbroynogo-konfliktu-na-donbasi-oonwww.unn.com.ua/ru/news/ 1872560-schonaymenshe-147-ditey-zaginuli-ta-392-buli- poraneni-v-rez 2. Chebotaryova, M., Bakhmut, Y. (2016). Modern marriage structure of the population of Luhansk region. Economic Bulletin of Donbass. 2 (44), 4–7. Retrieved June 22, 2016 from http://www.evd-journal.org/download/ 2016/2(44)/pdf/1-Chebotarova.pdf 3. Convention on the Rights of the Child (1989). Retrieved May 20, 2020 from https://zakon.rada. gov.ua/laws/show/995_021#Text 4. Hoffman, B. (2003). Terrorism: An Inside Look. Retrieved September 14, 2020 from http://library.khpg.org/ index.php?id=1462096486 5. In 2019, 148 rapes were registered, in which the victims were minors. (2020). Retrieved January 30, 2020 from https://ua.interfax.com.ua/news/general/638405.html 6. Klymenko, O. (2019a). Involvement of children in armed conflicts: models and methods of recruitment (Ukrainian experience). Sociological Studios, 2(15), 13–20. DOI: https://doi.org/10.29038/2306-3971-2019-02-13-20 7. Klymenko, E. (2019b). Die Schwächsten der Schwachen Ukraine: Kinder im Krieg. Osteuropa, 3–4, 185–191. Retrieved June 10, 2020 from https://www.zeitschrift-osteuropa.de/hefte/2019/3-4/die-schwaechsten-der-schwachen/ 8. On the protection of childhood: the Law of Ukraine (2001)/Retrieved July 03, 2020 from https://zakon. rada.gov.ua/laws/show/2402-14#Text 9. On the Role of Gender in Preventing and Combating Violent Extremism and Radicalization that Lead to Terrorism (2016). Retrieved June 18, 2016 from https://www.osce.org/files/f/documents/1/1/429452_0.pdf 10. Ramsay, G. (2013). Jihadi Culture on the World Wide Web. 51–78. https://doi.org/10.5040/9781501301049.ch-003. Retrieved October 10, 2020 from https://www.bloomsbury.com/uk/jihadi-culture-on-the-world-wide-web-9781441124395/ 11. Stop the War on Children. Gender Matters (2020a). Save the Children. Retrieved November 20, 2020 from https://resourcecentre.savethechildren.net/node/16784/pdf/ch1413553.pdf 12. Stop the War on Children. Killed and Maimed: A Generation of Violations Against Children in Conflict (2020b). Save the Children. Retrieved November 20, 2020 from https://resourcecentre.savethechildren.net/node/ 18486/pdf/killed_and_maimed_a_generation_of_violations_final.pdf 13. The Constitution of Ukraine (1996). Retrieved January 1, 2020 from https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/254k/96-vr#Text 14. The GPU is investigating the recruitment of children by DPR militants (2019). Retrieved August 12, 2019 from https://zn.ua/UKRAINE/gpu-rassleduet-verbovku-detey-boevikami-dnr-326711_.html 15. Zybchenko, S. (2016). Children of War: how Russia is attracting Ukrainian youth from the temporarily occupied territories to terrorist activities. ZN,UA, 15. Retrieved April 22, 2016 from https://zn.ua/internal/deti-voyny-kak-rossiya-privlekaet-ukrainskuyu-molodezh-s-vremenno-okkupirovannyh-territoriy-k-terroristicheskoy-deyatelnosti-_.html
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Соціологічні студії, 2020, № 2 (17)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Соціологічні_студії_2020_2-66-75.pdf793,72 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.