Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/19334
Назва: Трансформація освітніх практик в умовах кризи: реалії українського суспільства
Інші назви: Transformation of Educational Practices in a Crisis: the Realities of Ukrainian Society
Трансформации образовательных практик в условиях кри-зиса: реалии украинского общества
Автори: Клименко, Олена
Klymenko, Elena
Москаленко, Лариса
Moskalenko, Larysa
Москаленко, Лариса
Клименко, Елена
Приналежність: доктор соц. наук, доцент, професор кафедри економіки, підприємництва та соціальних технологій, Державний університет телекомунікацій, Київ, Україна.
PhD in Sociology, Professor, Department of Economics, Entrepreneurship and Social Technologies, State University of Telecommunications, Kyiv, Ukraine. E-mail: klimenkoelens@gmail.com
канд. філос. наук, доцент кафедри економіки, підприємництва та соціальних технологій, Державний університет телекомунікацій, Київ, Україна.
PhD in Philosophy, Associate Professor, Department of Economics, Entrepreneurship and Social Technologies, State University of Telecommunications, Kyiv, Ukraine. E-mail: larisamoskalenko292@gmail.com
Бібліографічний опис: Клименко, О., Москаленко, Л. (2020). Трансформація освітніх практик в умовах кризи: реалії українського суспільства. Соціологічні студії, 1 (16), 14–21. DOI: https://doi.org/10.29038/2306-3971-2020-01-14-21
Випуск/№ : 1(16)
Дата публікації: 2020
Дата внесення: 11-бер-2021
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
DOI: https://doi.org/10.29038/2306-3971-2020-01-14-21
УДК: 316.422
Теми: криза
освіта
життєві стратегії
моделі адаптації
дистанційне навчання
crisis
education
life strategies
adaptation models
distance learning
Діапазон сторінок: 14-21
Короткий огляд (реферат): Мета статті – вивчення нових моделей освітніх практик, які стали найбільш поширеними в кризовий період під час упроваджен-ня карантину та вимушеної самоізоляції в українському суспільстві й визначення ролі онлайн-навчання під час формування стратегій адаптації до умов обмеження соціальної активності. Оскільки ця проблема на сьогодні є актуальною для українського суспільства, яке намагається адаптуватися до принципово нових реалій життя, зумовлених карантинними обмеженнями й високим рівнем ризиків для здоров‟я громадян, автори провели власне соціологічне до-слідження із застосуванням методу Інтернет-опитування населення м. Києва та Київської області щодо змін освітніх практик в умовах кризи. Особливу увагу приділено вивченню вікових особливостей усвідомлення й сприйняття онлайн-освіти, а також аналізу нових освітніх практик, котрі стали використовувати комплексно разом із традиційними. Дослідження реакції пересічних громадян на кризу та вивчення моделей адаптації суспільства в реаліях сьогодення дало змогу авторам переглянути процеси вибору особистістю стилів поведінки, стратегій соціальної дії та освітніх практик, акцентував-ши увагу на тому, що раніше напрацьовані методи пристосування не спрацьовують, а соціальна реальність потребує створення нових моделей адаптації.
The aim of the article is to study new models of educational practices that became the most common in Ukrainian society during the period of crisis associated with quarantine conditions, accompanied by forced self-isolation of citizens and determining roles in online learning, allowing formulating new strategies for adapting to the conditions of limiting social activity. Since this problem is currently relevant for the Ukrainian society, which is trying to adapt to fundamentally new realities of life, due to quarantine restrictions and a high level of risks to the health of citizens, the authors conducted their own sociological research using the method of Internet survey of the po-pulation of Kiev and Kiev region. Its results made it possible to identify trends in the educational practices of Uk-rainians under quarantine. Particular attention is paid to the study of age-related features of awareness and perception of online education, as well as the analysis of new educational practices that have begun to be applied comprehensively with the old ones. The study of the reaction of ordinary citizens to the crisis and the study of models of society‟s adaptation to existing realities allowed the authors to review the processes of personality choice of behavioral stra-tegies, social action strategies, and educational practices, focusing on the fact that previously developed adaptation methods do not work, and social reality requires the creation of new adaptation models. The results of a sociological study fully confirmed the hypothesis about the essential role of educational practices in society. Non-formal education has become a mechanism for Ukrainians to adapt to crisis phenomena and social transformations. There was a tendency towards an increase in the interest of the older age group in non-formal types of education and a decrease in the interest of young people in formal education, which turned out to be unprepared for such challenges as the transition to on-line. The complex of crises that Ukrainian society is experiencing has become a certain impetus for ordinary citizens to improve the mechanisms of social adaptation, one of which under the fundamentally new living conditions was non-formal education.
Цель статьи – изучение новых моделей образовательных практик, которые стали наиболее распространенными в украинском обществе во время периода кризиса, связанного с условиями карантина, сопровождающегося вынужденной самоизоляцией граждан и определяющего роли в онлайн-обучении, позволяющие сформировать новые стратегии адаптации к условиям ограничения соци-альной активности. Поскольку данная проблема на сегодня является актуальной для украинского общества, которое пытается адаптироваться к принципиально новым реалиям жизни, обусловленным карантинными ограничениями и высоким уровнем рисков для здоровья граждан, нами проводилось социологическое иссле-дование с использованием метода Интернет-опроса населения г. Киева и Киевской области. Его результаты позволили выделить тенденции изменения образовательных практик украинцев в условиях карантина. Особое внимание уделяется изучению возрастных особенностей осознания и восприятия онлайн-образования, а также анализа новых образовательных практик, которые стали применять комплексно со старыми. Исследование реакции рядовых граждан на кризис и изучение моделей адаптации общества к существующим реалиям сделало возможным пересмотр процессов выбора личностью стилей поведения, стратегий социального дей-ствия и образовательных практик, акцентировав внимание на том, что ранее наработанные методы приспособ-ления не срабатывают, а социальная реальность требует создания новых моделей адаптации.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/19334
Власник авторського права: © 2020 Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Перелік літератури: 1. Бек, У. (2000). Общество риска. На пути к другому модерну. [Пер. с нем. В. Седельника, Н. Федо-ровой]. Москва: Прогресс-Традиция. 383 с. 2. Більше 6 млн. українців можуть опинитися за межею бідності (2020). Отримано 14 травня 2020 з https://business.ua/news/10146-bilshe-6-mln-ukrajintsiv-mozhut-opinitisya-za-mezheyu-bidnosti 3. В Україні з початку карантину кількість безробітних зросла у 1,5 рази (2020). Отримано 5 травня 2020 з https://glavcom.ua/economics/finances/v-ukrajini-z-pochatku-karantinu-kilkist-bezrobitnih-zrosla-u-15-razi-677870.html 4. Грызунова, Е. А. (2020). Концепции кризиса социальной системы: сравнительный анализ. Свежий взгляд. Получено 16 марта 2020 с https://www.academia.edu/3461425/Концепции_кризиса_социальной_ системы_сравнительный_анализ 5. Кривошеев, В. В. (2009). Короткие жизненные проекты: проявление аномии в современном обществе Социологические исследования. 3, 58–69. 6. Обучение продолжается: ЮНЕСКО объединяет международные организации, гражданское общество и партнеров из частного сектора в широкую Коалицию по вопросам образования (2020). Получено 26 марта 2020 с https://ru.unesco.org/news/obuchenieprodolzhaetsya-yunesko-obedinyaet-mezhdunarodnye-organizacii-grazhdanskoe-obshchestvo 7. Паніото, В. (2020). Самооцінка щастя населенням України: квітень 2020. Отримано 18 травня 2020 з https://www.kiis.com.ua/?lang=ukr&cat=reports&id=944&page=1&t=7 8. Томас, К. (2012). Кризис и возникновение научных теорий. Исследователь. 1–2, 20–39. Получено 26 марта 2020 с https://cyberleninka.ru/article/n/krizis-i-vozniknovenie-nauchnyh-teoriy
References: 1. Beck, W. (2000). Risk Society. On the way to another Art Nouveau. [Transl. by B. Sedelnik, N. Fedorova]. Moscow: Progress-Tradition, 383 p. 2. More than 6 million Ukrainians may find themselves below the poverty line (2020). Retrieved May 14, 2020 from https://business.ua/news/10146-bilshe-6-mln-ukrajintsiv-mozhut-opinitisya-za-mezheyu-bidnosti 3. In Ukraine, the number of unemployed has increased 1.5 times since the beginning of quarantine (2020). Retrieved May 5, 2020 from https://glavcom.ua/economics/finances/v-ukrajini-z-pochatku-karantinu-kilkist-bezrobitnih-zrosla-u-15-razi-677870.html 4. Gryzunova, E. A. (2020). Concepts of crisis of social system: the comparative analysis. Fresh look. Retrieved March 16, 2020 from https://www.academia.edu/3461425/Концепции_кризиса_социальной_системы_ сравнительный_анализ 5. Krivosheev, V. V. (2009). Short life projects: manifestation of anomie in modern society Sociological research. 3, 58–69. 6. Training continues: UNESCO brings together international organizations, civil society and private sector partners into a broad Coalition for Education (2020). Retrieved March 26, 2020 from https://ru.unesco.org/ news/obuchenieprodolzhaetsya-yunesko-obedinyaet-mezhdunarodnye-organizacii-grazhdanskoe-obshchestvo 7. Panioto, V. (2020). Self-assessment of happiness by the population of Ukraine: April 2020. Retrieved May 18, 2020 from https://www.kiis.com.ua/?lang=ukr&cat=reports&id=944&page=1&t=7 8. Thomas, K. (2012). The Crisis and Emergence of Scientific Theories. Researcher, 1–2, 20–39. Retrieved March 26, 2020 from https://cyberleninka.ru/article/n/krizis-i-vozniknovenie-nauchnyh-teoriy
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Соціологічні студії, 2020, № 1 (16)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Соціологічні студії_2020_14-21.pdf745,36 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.