Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/18869| Title: | Екстенсивні та інтенсивні прояви діяльнісного універсалізму творчої особистості: ренесанс, бароко, класицизм |
| Authors: | Коменда, Ольга Іванівна |
| Affiliation: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
| Bibliographic description (Ukraine): | Коменда О. Екстенсивні та інтенсивні прояви діяльнісного універсалізму творчої особистості: ренесанс, бароко, класицизм. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: музичне мистецтво. 2020. №3(2). С. 118–131. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7581.3.2.2020.219157 |
| Journal/Collection: | Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музичне мистецтво |
| Issue: | 3(2) |
| Issue Date: | 2020 |
| Date of entry: | 8-Feb-2021 |
| Publisher: | КНУКІМ |
| Country (code): | UA |
| Place of the edition/event: | Київ |
| DOI: | https://doi.org/10.31866/2616-7581.3.2.2020.219157 |
| UDC: | 78.07:141.132]:78.034/.035.2 |
| Keywords: | універсальна творча особистість провідна та допоміжна діяльність структура діяльнісного універсалізму кумулятивний тип діяльнісного універсалізму системно-інтегративний тип діяльнісного універсалізму |
| Page range: | 118–131 |
| Abstract: | Запропоноване дослідження присвячене феномену універсальної творчої особистості, розглянутому в аспекті діяльнісного універсалізму. Мета дослідження – визначити й схарактеризувати особливості діяльнісного універсалізму творчої особистості в музичній культурі Ренесансу, Бароко та Класицизму. Методологія дослідження – авторський діяльнісно-структурний метод, що поєднує низку психологічних та мистецтвознавчих підходів до вивчення універсальної творчої особистості. Наукова новизна дослідження полягає у розробці та апробації теорії діяльнісного універсалізму творчої особистості. Висновки. У дослідженні простежено основні тенденції діяльнісного універсалізму особистості в ряді культур європейської традиції, доведено, що кумулятивний тип творчого універсалізму пов’язаний з типом музиканта-майстра, а синтетичноінтегративний – з типом музиканта-творця; з’ясовано сутність феномена універсальної творчої особистості Нового Часу; виявлено переламну функцію опери у становленні універсалізму особистості Нового Часу та роль Ж. Ф. Рамо як прототипа класичного універсала. Уточнено: зміст поняття універсальної творчої особистості; роль провідної та допоміжної діяльності у визначенні типу універсальної творчої особистості, а також роль універсальної творчої особистості і типів діяльнісного універсалізму в музичноісторичному процесі. Загальне теоретичне значення роботи зумовлено розробкою структурно-типологічного, функціонального та індивідуального аспектів феномена діяльнісного універсалізму; застосуванням інтердисциплінарного підходу до осмислення універсальної творчої особистості. Доведено, що формування універсальної особистості у ХV–XVI століттях відзначене тенденціями екстенсивної полідіяльнісності та структурної невпорядкованості, уXVII–XVIIIстоліттях – інтенсифікації та тяжіння до монодіяльнісності, і увесь цей час – домінування виконавства. |
| URI: | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/18869 |
| Content type: | Article |
| Appears in Collections: | Наукові роботи (FKiM) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| eksestyvni.pdf | 249,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.