Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/18869
Назва: Екстенсивні та інтенсивні прояви діяльнісного універсалізму творчої особистості: ренесанс, бароко, класицизм
Автори: Коменда, Ольга Іванівна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Коменда О. Екстенсивні та інтенсивні прояви діяльнісного універсалізму творчої особистості: ренесанс, бароко, класицизм. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: музичне мистецтво. 2020. №3(2). С. 118–131. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7581.3.2.2020.219157
Журнал/збірник: Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музичне мистецтво
Випуск/№ : 3(2)
Дата публікації: 2020
Дата внесення: 8-лют-2021
Видавництво: КНУКІМ
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Київ
DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7581.3.2.2020.219157
УДК: 78.07:141.132]:78.034/.035.2
Теми: універсальна творча особистість
провідна та допоміжна діяльність
структура діяльнісного універсалізму
кумулятивний тип діяльнісного універсалізму
системно-інтегративний тип діяльнісного універсалізму
Діапазон сторінок: 118–131
Короткий огляд (реферат): Запропоноване дослідження присвячене феномену універсальної творчої особистості, розглянутому в аспекті діяльнісного універсалізму. Мета дослідження – визначити й схарактеризувати особливості діяльнісного універсалізму творчої особистості в музичній культурі Ренесансу, Бароко та Класицизму. Методологія дослідження – авторський діяльнісно-структурний метод, що поєднує низку психологічних та мистецтвознавчих підходів до вивчення універсальної творчої особистості. Наукова новизна дослідження полягає у розробці та апробації теорії діяльнісного універсалізму творчої особистості. Висновки. У дослідженні простежено основні тенденції діяльнісного універсалізму особистості в ряді культур європейської традиції, доведено, що кумулятивний тип творчого універсалізму пов’язаний з типом музиканта-майстра, а синтетичноінтегративний – з типом музиканта-творця; з’ясовано сутність феномена універсальної творчої особистості Нового Часу; виявлено переламну функцію опери у становленні універсалізму особистості Нового Часу та роль Ж. Ф. Рамо як прототипа класичного універсала. Уточнено: зміст поняття універсальної творчої особистості; роль провідної та допоміжної діяльності у визначенні типу універсальної творчої особистості, а також роль універсальної творчої особистості і типів діяльнісного універсалізму в музичноісторичному процесі. Загальне теоретичне значення роботи зумовлено розробкою структурно-типологічного, функціонального та індивідуального аспектів феномена діяльнісного універсалізму; застосуванням інтердисциплінарного підходу до осмислення універсальної творчої особистості. Доведено, що формування універсальної особистості у ХV–XVI століттях відзначене тенденціями екстенсивної полідіяльнісності та структурної невпорядкованості, уXVII–XVIIIстоліттях – інтенсифікації та тяжіння до монодіяльнісності, і увесь цей час – домінування виконавства.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/18869
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FKiM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
eksestyvni.pdf249,11 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.