Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16217
Title: Компетентнісний підхід у викладанні студентам-соціологам методології та організації наукових досліджень у галузі
Authors: Ліщук-Торчинська, Тетяна
Bibliographic description (Ukraine): Ліщук-Торчинська, Т. (2018). Компетентнісний підхід у викладанні студентам-соціологам методології та організації наукових досліджень у галузі. Соціологічністудії, 1(12), рр. 32–36.DOI: https://doi.org/10.29038/2306-3971-2018-01-32-36
Issue Date: 2018
Date of entry: 29-Jul-2019
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
DOI: 10.29038/2306-3971-2018-01-32-36
Keywords: наука
наукова діяльність
етос науки
критична настанова
профіль вченого
Abstract: Викладання курсу розглянуто в загальному контексті підвищення якості знань у вищій школі та формування загальних і фахових компетентностей магістрів у сфері наукового пошуку. У статті визначено необхідні для освоєння магістрами базові джерела: праці М. Вебера та Р. Мертона із соціології науки, П. Бурдьє – із соціології освіти й науки, текст Райта Ч. Міллса – про соціологічну уяву, праця У. Еко – із семіотики тесту тощо – заради формування поняття про науку як систему знання, соціальний інститут, професійну діяльність. Підкреслено, що наукова діяльність неможлива поза визначеністю соціальної позиції вченого, сутність чого полягає в здатності бути критичним, утілювати в практику наукової роботи іманентну, за визначенням статусу науковця, опозиційність вченого. Розглянуто конкретні завдання з розвитку критичної перспективи й окремі способи злучення магістрів-соціологів до практики наукової творчості. Обґрунтовано необхідність ознайомлення магістрів-соціологів із сучасними вимогами наукового співтовариства до вченого за допомогою окреслення моделі авторського профілю науковця та процедури створення унікального ідентифікатора вченого, з можливостями використання у науковій роботі ресурсів міжнародних баз наукометричних даних. Підкреслено, що наукова робота передбачає значно більше обов’язків, аніж продукування дослідником нового істинного знання а, отже, вимагає від науковця оволодіння все новими компетентностями.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16217
Content type: Article
Appears in Collections:Соціологічні студії, 2018, № 1 (12)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
221.pdf163,93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.