Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16112
Title: | Упровадження освітньої концепції навчання дітей з особливими потребами |
Other Titles: | The article is devoted to implementing of the educational concept of teaching children with special needs |
Authors: | Семенюк, Антоніна Афанасіївна Хникіна, Оксана Олександрівна Шкаровецька, Алла Дмитрівна Semeniuk, Antonina A. Khnykina, Oksana O. Shkarovetska, Alla D. |
Bibliographic description (Ukraine): | Семенюк А. Упровадження освітньої концепції навчання дітей з особливими потребами / А. Семенюк, О. Хникіна, А. Шкаровецька // Інноваційна педагогіка. – Одеса. – Випуск 11., Т. 3. – 2019. – С. 77–80 |
Issue Date: | 2019 |
Date of entry: | 10-Jul-2019 |
Publisher: | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій |
Keywords: | educational concept inclusive education innovative method children with disabilities interactive method adaptation освітня концепція інклюзивна освіта інноваційний метод діти з обмеженими можливостями інтерактивний метод адаптація |
Abstract: | Стаття присвячена одному з нагальних питань сучасної української школи – запровадженню освітньої концепції навчання дітей з особливими освітніми потребами. Проаналізовано досвід країн Європи та США як базових у ході поширення інклюзивної освіти в Україні. Зроблено спробу визначити можливі шляхи подолання проблем, пов'язаних з психологічною та соціальною адаптацією дітей з обмеженими можливостями. Зокрема, розглянуто роль інноваційних методів в когнітивному, фізичному, мовному, соціальному й емоційному розвитку дітей. Значну увагу приділено перевагам інноваційної методики інклюзивного навчання. The article is devoted to one of the urgent issues of the modern Ukrainian school – the introduction of an educational concept of teaching children with special educational needs. The experience of European countries and the USA as the basis in the course of the extension of inclusive education in Ukraine is analyzed. Considerable attention is paid to the advantages of the innovative methods of inclusive education.An attempt has been made to identify possible ways to overcome the problems associated with the psychological and social adaptation of children with disabilities. In particular, the role of innovative methods in cognitive, physical, linguistic, social and emotional development of children is highlighted. |
URI: | http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/16112 |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Наукові роботи (FIF) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.