Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/15882
Title: The basics of adult education in the context of foreign language learning
Authors: Pernarivska, Tetyana
Bibliographic description (Ukraine): Pernarivska T. The basics of adult education in the context of foreign language learning / Tetyana Pernarivska // Педагогічний часопис Волині. - № 1(12), 2019. - с. 58-65.
Issue Date: 2019
Date of entry: 10-May-2019
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: adult education
освіта дорослих
освітні цілі
особисті здібності
навчальні плани
дистанційна освіта
європейська спільнота
educational goals
personal abilities
curriculum
distance education
European community
Series/Report no.: Інноваційні процеси в освіті;9
Abstract: The purpose of the study. To study the basics of adult education in the context of studying foreign languages. The purpose of the article is to analyze the peculiarities of adult education, psychological difficulties and ways to overcome them. A number of problems are described: between goals, content, forms of organization, conditions of adult learning, as the demand for adult education has gained a new highest level in Ukraine in connection with European integration processes. Research methods. The following research methods were used for solving the tasks: theoretical: analysis and synthesis during the processing of linguistic, psychological, pedagogical and methodological literature on the problem under investigation. The author analyzes the problem of improving the communication skills of adults in foreign languages ​​as the main condition for increasing their competitiveness in the international market. Particularly relevant in the context of European integration acquires foreign language training of adults. Result. As a result of the analysis of the problem, it came to the conclusion that effective ways of improving this competence will be to establish cooperation between teachers as a practical language course and other academic disciplines, to systematically and scientifically based use of ICT technologies, to revitalize academic mobility, to improve the certification procedure knowledge of foreign languages, improvement of theoretical and methodological foundations of teaching programs, textbooks, language manuals. З огляду на розвиток освіти в сучасних умовах вагомішого значення набуває освіта дорослих в контексті вивчення іноземних мов. Мета дослідження. Дослідити питання базисних основ освіти для дорослих в контексті вивчення іноземних мов. Метою статті є проаналізувати особливості неперервної освіти дорослих, психологічні труднощі та шляхи їх подолання. Описуються ряд проблем: між цілями, змістом, формами організації, умовами навчальної діяльності дорослих, оскільки попит на освіту для дорослих набув нового найвищого рівня в Україні у зв’язку з євроінтеграційними процесами. Для вирішення поставлених завдань у процесі роботи використовувалися такі методи дослідження: теоретичні: аналіз і синтез під час опрацювання лінгвістичної, психологічної, педагогічної та методичної літератури з досліджуваної проблеми Автором статті аналізується проблема покращення іншомовної комунікативної компетенції дорослих, як головна умова підвищення їх конкурентоспроможності на міжнародному ринку праці, надання можливості адаптуватися до мінливих умов життя. Особливої актуальності в умовах євроінтеграції набуває іншомовна підготовка дорослих. Результат. У результаті аналізу проблеми дійшли до висновку про те, що дієвими шляхами поліпшення названої компетенції буде налагодження співпраці між викладачами як практичного курсу іноземної мови, так й інших навчальних дисциплін, систематичного, науково-обґрунтованого використання ІКТ-технологій, пожвавлення академічної мобільності, удосконалення процедури сертифікації знань з іноземних мов, удосконалення теоретико-методологічних засад укладання навчальних програм, підручників, посібників з мови.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/15882
Content type: Article
Appears in Collections:Педагогічний часопис Волині, 2019, № 1(12)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019-58-65.pdf1,15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.