Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/15446
Title: Статодинамічна постава − індикатор рухової функції людини
Other Titles: Статодинамическая осанка – индакатор двигательной функции человека
Static-Dynamic Posture – the Indicator of the Human Motor Function
Authors: Кашуба, Віталій Олександрович
Хабінець, Тамара Олександрівна
Лопацький, Сергій Васильович
Гнатиш, Герман Сергійович
Kashuba, Vitaliy
Khabinets, Tamara
Lopatskyi, Serhiy
Hnatysh, Herman
Bibliographic description (Ukraine): Статодинамическая осанка – индакатор двигательной функции человека / [Виталий Кашуба, Тамара Хабинец, Сергей Лопацкий, Герман Гнатыш] // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк, 2018. − Вип. 29. – С. 9-14.
Issue Date: 2018
Date of entry: 8-Jan-2019
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: фізичне виховання
статодинамічна постава
біомеханіка ходьби
школярі
physical education
static-dynamic bearing
biomechanics of walking
schoolchildren
Abstract: У статті висвітлено питання про стан статодинамічної постави молодших школярів у процесі занять фізичними вправами. Статодинамічна постава характеризується вертикальним положенням тіла, яке перебуває в рівновазі, і зміною в динаміці пози та положення тіла протягом певного часу. При цьому вертикальне положення тіла людини із системних позицій оцінюється як певна гармонія взаємопов’язаних просторових характеристик її тіла. У результаті проведеного експерименту встановлено, що порушення постави істотно впливає на просторову організацію тіла дітей молодшого шкільного віку. У роботі вперше встановлено, що в дітей із порушенням просторової організації тіла знижені показники швидкості центра мас нижніх кінцівок і загального центра мас тіла під час виконання природної локомоції. Наслідком зниження показників швидкості загального центра мас тіла в дітей, котрі мають порушення просторової організації тіла, є збільшення тривалості окремих фаз подвійного кроку ходьби. Його тривалість у дітей із функціональними порушеннями опорно-рухового апарату збільшена в середньому на 0,3 с. Це, звичайно, позначилося на темпо-ритмовій структурі кроку: ця група дітей не змогла повторити заданий метрономом темп ходьби. Установлено, що довжини кроку з правої та лівої ніг у дітей, які не мають порушень просторової організації тіла, у середньому становлять по 0,56 м, а в осіб із порушеннями − 0,45 м, відстань між носком поштовхової й п’ятою опорної ніг у перших дорівнює в середньому 0,27 м, а в других − 0,25 м. Отримані дані можуть бути орієнтиром стану рухової функції школярів в організації процесу фізичного виховання. Урахування цих показників сприятиме попередженню функціональних порушень опорно-рухового апарату й удосконаленню локомоторної функції. The article deals with the issue of the state of the junior schoolchildren’s static-dynamic posture in the process of physical exercises practicing. The static-dynamic posture is characterized by the body’s vertical position in equilibrium and change in the dynamic posture, and the body’s position over time. In this case, the human body’s vertical position from the system positions is evaluated as a certain harmony of the interrelated spatial characteristics of the body. As the result of the experiment, we found out that the posture’s infraction could significantly affect the spatial organization of the primary school aged children’s body. For the first time we determined that children with disorders of the body’s spatial organization reduced the velocity of the mass center of the lower extremities and the common center of the body’s mass when performing natural locomotion. The consequence of the reduced speed indicators of the general center of the body’s mass in children with disorders of the body’s spatial organization is an increase in duration of separate phases of a double step walk. The duration of the double step walk of children with functional disorders of the musculoskeletal system increased by an average of 0,3 second. This, of course, affected the tempo-rhythmic step structure – this children’s group was unable to repeat a given metronome tempo walk. They defined that the step length on the right and left legs of children with disorders of the body’s spatial organization on average by 0,56 m, and children with disabilities – 0,45 m, the distance between the toe and heel shock support feet at first is an average of 0,27 m and the second – 0,25 m. The obtained data can be a reference point of the state of schoolchildren’s motor function while organizing the process of physical education. The records of these indicators will contribute to prevention of functional disorders of the musculoskeletal system and improve the locomotor function.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/15446
Content type: Article
Appears in Collections:Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 2018, № 29

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vitaliy Kashuba, Tamara Khabinets, Serhiy Lopatskyi, Herman Hnatysh.pdf749,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.