Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/15446
Назва: Статодинамічна постава − індикатор рухової функції людини
Інші назви: Статодинамическая осанка – индакатор двигательной функции человека
Static-Dynamic Posture – the Indicator of the Human Motor Function
Автори: Кашуба, Віталій Олександрович
Хабінець, Тамара Олександрівна
Лопацький, Сергій Васильович
Гнатиш, Герман Сергійович
Kashuba, Vitaliy
Khabinets, Tamara
Lopatskyi, Serhiy
Hnatysh, Herman
Бібліографічний опис: Статодинамическая осанка – индакатор двигательной функции человека / [Виталий Кашуба, Тамара Хабинец, Сергей Лопацкий, Герман Гнатыш] // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк, 2018. − Вип. 29. – С. 9-14.
Дата публікації: 2018
Дата внесення: 8-січ-2019
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: фізичне виховання
статодинамічна постава
біомеханіка ходьби
школярі
physical education
static-dynamic bearing
biomechanics of walking
schoolchildren
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлено питання про стан статодинамічної постави молодших школярів у процесі занять фізичними вправами. Статодинамічна постава характеризується вертикальним положенням тіла, яке перебуває в рівновазі, і зміною в динаміці пози та положення тіла протягом певного часу. При цьому вертикальне положення тіла людини із системних позицій оцінюється як певна гармонія взаємопов’язаних просторових характеристик її тіла. У результаті проведеного експерименту встановлено, що порушення постави істотно впливає на просторову організацію тіла дітей молодшого шкільного віку. У роботі вперше встановлено, що в дітей із порушенням просторової організації тіла знижені показники швидкості центра мас нижніх кінцівок і загального центра мас тіла під час виконання природної локомоції. Наслідком зниження показників швидкості загального центра мас тіла в дітей, котрі мають порушення просторової організації тіла, є збільшення тривалості окремих фаз подвійного кроку ходьби. Його тривалість у дітей із функціональними порушеннями опорно-рухового апарату збільшена в середньому на 0,3 с. Це, звичайно, позначилося на темпо-ритмовій структурі кроку: ця група дітей не змогла повторити заданий метрономом темп ходьби. Установлено, що довжини кроку з правої та лівої ніг у дітей, які не мають порушень просторової організації тіла, у середньому становлять по 0,56 м, а в осіб із порушеннями − 0,45 м, відстань між носком поштовхової й п’ятою опорної ніг у перших дорівнює в середньому 0,27 м, а в других − 0,25 м. Отримані дані можуть бути орієнтиром стану рухової функції школярів в організації процесу фізичного виховання. Урахування цих показників сприятиме попередженню функціональних порушень опорно-рухового апарату й удосконаленню локомоторної функції. The article deals with the issue of the state of the junior schoolchildren’s static-dynamic posture in the process of physical exercises practicing. The static-dynamic posture is characterized by the body’s vertical position in equilibrium and change in the dynamic posture, and the body’s position over time. In this case, the human body’s vertical position from the system positions is evaluated as a certain harmony of the interrelated spatial characteristics of the body. As the result of the experiment, we found out that the posture’s infraction could significantly affect the spatial organization of the primary school aged children’s body. For the first time we determined that children with disorders of the body’s spatial organization reduced the velocity of the mass center of the lower extremities and the common center of the body’s mass when performing natural locomotion. The consequence of the reduced speed indicators of the general center of the body’s mass in children with disorders of the body’s spatial organization is an increase in duration of separate phases of a double step walk. The duration of the double step walk of children with functional disorders of the musculoskeletal system increased by an average of 0,3 second. This, of course, affected the tempo-rhythmic step structure – this children’s group was unable to repeat a given metronome tempo walk. They defined that the step length on the right and left legs of children with disorders of the body’s spatial organization on average by 0,56 m, and children with disabilities – 0,45 m, the distance between the toe and heel shock support feet at first is an average of 0,27 m and the second – 0,25 m. The obtained data can be a reference point of the state of schoolchildren’s motor function while organizing the process of physical education. The records of these indicators will contribute to prevention of functional disorders of the musculoskeletal system and improve the locomotor function.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/15446
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 2018, № 29

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vitaliy Kashuba, Tamara Khabinets, Serhiy Lopatskyi, Herman Hnatysh.pdf749,05 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.