Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14721
Title: Художній дискурс тілесності
Other Titles: Art Discourse of a Corporality
Authors: Пригода, Таміла
Prуgoda, Tamila
Bibliographic description (Ukraine): Пригода Т. Художній дискурс тілесності / Т. Пригода // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: Р. А. Арцишевський та ін.]. - Луцьк, 2016. - № 9 (334) : Філософські науки. - С.94-98.
Issue Date: 2016
Date of entry: 10-Oct-2018
Publisher: Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки
Keywords: пластичний образ
художня діяльність
тілесність
мистецтво
формотворення
рух
plastic image
corporality
art activity
art
shaping
movement
Abstract: У статті розкрито особливості тілесно-пластичної природи мистецтва. Зокрема, увагу зосереджено на її вияві у процесі образотворення в скульптурі, графіці, музиці, архітектурі, літературі, танці. Окреслено основні характеристики пластичного образу в художній діяльності.
Sponsorship: In article features of formation of a plastic image in art are analyzed. The attention to corporal characteristics of a shaping in a sculpture, graphics, music, architecture, literature, dance is paid. The plastic image is defined as an absolute plastic image which cornerstone the movement is. It is represented as a certain side between the disorder chaos and the creative embodying activity. Plasticity also expresses a condition of realization of a metamorphosis from primitive indistinguishability to the issued and ordered world of culture and art.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14721
ISSN: 1729-360Х
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Філософські науки", 2016, № 9 (334)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пригода Таміла.doc67,5 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.