Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14690
Title: Существенность категорий «форма» и «содержание» в контексте образовательной деятельности
Other Titles: The Significance of the Categories of «Form» and «Content» in the Context of Educational Activities
Authors: Возняк, Сергей
Vozniak, Sergiy
Bibliographic description (Ukraine): Возняк В. Существенность категорий «форма» и «содержание» в контексте образовательной деятельности / В. Возняк // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: Р. А. Арцишевський та ін.]. - Луцьк, 2016. - № 9 (334) : Філософські науки. - С.44-48.
Issue Date: 2016
Date of entry: 9-Oct-2018
Publisher: Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки
Keywords: образование
опыт
культура
категории
содержание
форма
деятельность
общение
education
experience
culture
content
form
work
communication
Abstract: В статье проанализированы категории «форма» и «содержание», подчеркнута ведущая роль категории «содержание», предлагается такое понимание процесса образования, которое преодолевает устоявшиеся стереотипы. Вхождение в образ человека осуществляется сквозь опыт вхождения в культуру как содержание, что предполагает имманентные формы своего движения в субъективность человека. Приобретение такого опыта – главная задача образовательного процесса.It is suggested that understanding of the process of formation, which overcomes stereotypes. Entering the image of the person is carried out through the experience of entering in the culture as content that involves the immanent forms of its movement in human subjectivity. The acquisition of such experience – is the main task of the educational process.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14690
ISSN: 1729-360Х
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Філософські науки", 2016, № 9 (334)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Возняк Сергей.doc65,5 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.