Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14361
Назва: ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА
Інші назви: FORMATION OF SPEECH ACTIVITY OF MENTALLY RETARDED CHILDREN OF PRIMARY SCHOOL AGE: THEORY AND PRACTICE
Автори: Боряк, Оксана
Дата публікації: 2018
Дата внесення: 19-лип-2018
Теми: мовленнєва діяльність, порушення мовленнєвої діяльності, діти з особливими освітніми потребами, розумова відсталість, розумово відсталі діти, молодший шкільний вік, цілісна система діагностики, формування та корекції мовленнєвої діяльності розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку.
speech activity, mentally retarded children, junior school age, systemic speech disorders, differential diagnostics, formation and correction of speech activity, speech activity, violation of speech activity, children with special educational needs, mental retardation, mentally retarded children, junior school age, complete system of diagnosis, formation and correction of speech activity of mentally retarded children of primary school age.
Серія/номер: АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ТЕОРІЇ І ПРАКТИКИ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ ТА СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ;2
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлені теоретичні і практичні аспекти розробки, обґрунтування та перевірки процесу формування мовленнєвої діяльності розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку. Визначено, що серед категорій порушень психічного та (або) фізичного розвитку найбільш поширеною є категорія порушень інтелектуального розвитку – розумова відсталість. Специфіка порушень мовленнєвої діяльності у розумово відсталих дітей визначається, насамперед, особливостями вищої нервової діяльності та психічного розвитку. Метою дослідження є обґрунтування шляхів формування мовленнєвої діяльності розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку. Ця мета конкретизується в завданнях, провідними серед яких є: 1) дослідження проблеми діагностики, формування та корекції мовленнєвої діяльності розумово відсталих дітей в теорії та практиці спеціальної освіти; її аналіз в психолого-педагогічному напрямах; 2) вивчення стану та специфіки структурних компонентів функціональної системи мови та мовлення, рівнів розвитку мовленнєвої діяльності у розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку; 3) розробка багатопрофільної моделі психолого-педагогічного діагностування, формування та корекції мовленнєвої діяльності розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку, враховуючи вік, ступінь розумової відсталості, супутні психо-нервово-соматичні порушення розвитку, терміни логопедичної корекції; 4) розробка, обґрунтування та експериментальна перевірка цілісної системи діагностики, формування та корекції мовленнєвої діяльності розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку. The theoretical and methodological diagnostics foundations, formation and correction of mentally retarded children speech activity of primary school age were investigated and experimentally proved for the first time. The scientific fundamentals speech foundations disorders caused to mental retardation (MR) are presented: causality, the cognitive specificity component of speech activity during mental retardation, mechanisms of speech disorders in mentally retarded children (MRC). The functional system of language and speech, its structural components in the disorders development, caused to mental retardation, were investigated. The theoretical substantiation of systemic speech underdevelopment, caused by MR, was shown and qualitative characteristics of its severity were identified. Characterization of the speech activity of the MRC of the primary school age was generalized as a result of a multifaceted analysis of pedagogical, psychological literary sources. The diagnosis of speech activity MRC is presented in the study. The organizational and pedagogical conditions for the formation and correction of speech activity were allocated in special educational institutions for children with MRC. The structure and organization of the diagnostic stage of the study was proved: 1. Experimental method of investigating speech activity MRC of primary school age (the psycholinguistic aspect). 2. Experimental technique for diagnosing speech activity of mentally retarded children of primary school age (logopedic aspect). The criteria of substantiation for the development of speech activity and differential diagnosis of speech disorders of mentally retarded children of primary school age were proved.
Опис: Боряк О. ФОРМУВАННЯ МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА. / Оксана Боряк // Педагогічний часопис Волині. - № 2(9). - 2018 . - С. 112-121.
Спонсорська підтримка: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14361
ISSN: 2415-8143
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Педагогічний часопис Волині, 2018, № 2(9)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Боряк О.-112-121.pdf443,57 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.