Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14359
Title: Національно-патріотичне виховання студентів крізь викладання суспільних дисциплін: теорія і практика
Authors: Казмірчук, Олег
Курчаба, Олександр
Bibliographic description (Ukraine): Казмірчук О., Курчаба О. Національно-патріотичне виховання студентів крізь викладання суспільних дисциплін: теорія і практика / Олег Казмірчук, Олександр Курчаба // Педагогічний часопис Волині. - № 2(9). - 2018 . - С. 31-37.
Issue Date: 2018
Date of entry: 19-Jul-2018
Keywords: національно-патріотичне виховання
national-patriotic education
заклад вищої освіти
суспільні дисципліни
Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді
Луцький педагогічний коледж
institution of higher education
social disciplines
concept of national-patriotic education of children and youth
Lutsk Pedagogical College
Series/Report no.: Теоретико-методологічні аспекти освіти в контексті розвитку суспільства;5
Abstract: У статті розглядаються теоретико-методологічні основи національно-патріотичного виховання у закладі вищої освіти. Зроблено акцент на необхідності розвитку цього напряму в умовах складної суспільно-політичної та соціально-економічної ситуації в Україні від 2014 року. Окреслюється зміст понять патріотизм, національно-патріотичне виховання дітей та молоді згідно з рекомендаціями профільних інституцій. Наголошено на ролі викладання предметів гуманітарного циклу, конкретизовано окремі приклади ініціатив у ділянці національного-патріотичного виховання кафедри суспільних дисциплін Луцького педагогічного коледжу.The article deals with the theoretical and methodological foundations of national-patriotic education at a higher education establishment. The emphasis is placed on the necessity of developing this direction in the difficult socio-political and socio-economic situation in Ukraine since 2014. The content of the concepts of patriotism, national patriotic upbringing of children and youth according to the recommendations of profile institutions is outlined. The role of teaching subjects of the humanitarian cycle is emphasized, some examples of initiatives in the area of national-patriotic education of the department of social disciplines of Lutsk Pedagogical College are specified.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14359
Content type: Article
Appears in Collections:Педагогічний часопис Волині, 2018, № 2(9)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
31-37.pdf391 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.