Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13281
Title: Музичне мистецтво як засіб розвитку естетичного досвіду майбутніх вчителів музичного мистецтва
Other Titles: The art of music as a means of developing aesthetic experiences of future teachers of musical art
Authors: Анненкова, Наталія
Потапчук, Тетяна
Annenkova, Nataliia
Potapchuk, Tetiana
Bibliographic description (Ukraine): Анненкова, Н. Музичне мистецтво як засіб розвитку естетичного досвіду майбутніх вчителів музичного мистецтва / Н. Анненкова, Т. Потапчук // Педагогічний часопис Волині. - 2017. - № 2. - С. 9-16. - Бібліогр.: 16 назв.
Issue Date: 2017
Date of entry: 10-Oct-2017
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: музичне мистецтво
естетичний досвід
естетична освіта і виховання вчитель музичного мистецтва
виконавець
фахівець
musical art
aesthetic experience
aesthetic education and upbringing a teacher of musical art
artist
specialist
Abstract: У статті розкривається вплив музичного мистецтва на формування естетичного досвіду особистості, що не відбувається автоматично, одним лише фактом буття, сприймання і переживання художнього твору. Для цього необхідна естетична освіта і виховання. Лише в цьому випадку мистецтво має можливість реалізувати свій потенціал у розвиткові особистості. Розкриваються аспекти спеціальної музичної (інструментальної) підготовки, яка включає дуже широкий спектр знань, умінь та навичок. Та головне завдання вчителя музичного мистецтва як виконавця полягає в тому, щоб діти не тільки слухали музику, а й почули, „відчули” її. Виконавець є співтворцем автора музики, саме від нього залежить те враження, що справляє твір на слухачів. The article reveals the influence of musical art in the formation of aesthetic experience of the individual that does not happen automatically, the mere fact of being, perception and experience of the artwork. This requires aesthetic education and upbringing. Only in this way art has the ability to realize their potential in personal development. In this perspective, a personality to musical activity will be one of the most active forms of aesthetic education, especially if we are talking about the formation of aesthetic experience of the future music teacher. Performance of musical works is an active kind of musical activity, which combines personal experience, that is, mythological, interpret in words or visual images, musical ideas, technical level, experience of creative activities, a correlation of logical and emotional in personality structure. Reveals aspects of special music (instrumental) training, which includes a very wide range of knowledge and skills. And the main task of the teacher of the musical arts as a performer is that the children not only listened to the music, but also heard, "felt" it. The contractor is a co-Creator of music, it depends on the impression the work on the audience.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13281
Content type: Article
Appears in Collections:Педагогічний часопис Волині, 2017, № 2(5)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9-16.pdf425,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.