Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13221
Title: Ігрові технології як засіб формування готовності студентів до міжкультурної комунікації
Other Titles: Game technologies as a mean of students’ readiness formation to intercultural communication
Authors: Козак, Алла Володимирівна
Kozak, Alla V.
Bibliographic description (Ukraine): Козак А. В. Ігрові технології як засіб формування готовності студентів до міжкультурної комунікації / А. В. Козак // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. - 2017. - V (51), Issue 112. - P. 35-38.
Issue Date: 29-Jan-2017
Date of entry: 3-Oct-2017
Publisher: Society for Cultural and Scientific Progress in Central and Eastern Europe
Keywords: ігрові технології
міжкультурна комунікація
навчальна гра
комунікативна гра
рольова гра
учасники гри
іншомовна культура
game technologies
intercultural communication
educational game
communicative game
role-play
game participants
foreign language culture
Abstract: У статті проаналізовано функційну зорієнтованість ігрових технологій на формування готовності студентів – майбутніх фахівців у сфері міжнародних відносин – до міжкультурної комунікації. Акцентується увага на тому, що ігрові технології як дидактичні системи застосування різноманітних ігор актуалізують комунікативні потреби, міжкультурний потенціал студентів як методи навчання ефективній комунікації дозволяють партнерам із комунікації набути необхідних навичок і досвіду спілкування та взаємодії, розвивають упевненість у собі, здатність до гнучких взаємовідносин. Активізація готовності студентів до міжкультурної комунікації проілюстрована на прикладі спеціальної навчальної гри «Бафа- Бафа», комунікативної гри «Катастрофа в пустелі», рольових ігор та вправ як спроби «отримати досвід іншої поведінки», культурної ментальності, мовних знань і комунікативних умінь.
The article deals with the functional orientation of game technologies to the formation of the students - the future specialists in the field of international relations – the readiness to intercultural communication. The attention is focused on game technologies as the educational systems of using a variety of games which actualize communicational needs, intercultural potential of students as teaching methods of effective communication, which allow the partners of communication to acquire the necessary skills and experience to communicate and interact, develop self-confidence, the ability of flexible relationship. Enhancing of students’ readiness to intercultural communication is illustrated by the example of special educational game "Bafa-Bafa", communication game "The disaster in the desert ', role-plays and exercises as an attempt to" gain the experience of different behavior , "cultural mentality, language knowledges and communicative skills .
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13221
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FMV)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ped_psy_iv51_112-35-38.pdf892,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.