Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12826
Назва: Мотив двійництва в прозі Івана Франка
Інші назви: Motive of Duality in the Prose by Ivan Franko
Автори: Левченко, Галина Дмитрівна
Levchenko, Galyna
Бібліографічний опис: Левченко Г. Мотив двійництва в прозі Івана Франка / Галина Левченко // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія «Філологічні науки. Літературознавство» / редкол. : Колошук Н. Г. (головн. ред.) [та ін.]. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2016. – № 8 (333). – С. 82-89.
Дата публікації: 2016
Дата внесення: 26-чер-2017
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: мотив
двійництво
проекція
відображення
паралелізм
контраст
синкрисис
іронія
алегорія
motive
duality
projection
image
parallelism
contrast
sinkrisis
irony
allegory
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто типи образних структур, які художньо втілюють архетипний мотив двійництва в повістях Івана Франка. Виокремлено синтаксичні й семантичні типи формування означеного мотиву. Часте вдавання до образів двійників (змалювання образів-антиподів, бестіарних і пародійних двійників центральних персонажів творів, різні види семантичного подвоєння змодельованої у творах реальності за допомогою прийому сну, тропічних засобів та ін.) обґрунтовано окремими фактами біографії письменника, його приходом у літературу на хвилі зацікавлення романтизмом, науковими студіями актуальних тогочасних проблем у галузі психології та психіатрії (зокрема поняттями верхньої й нижньої свідомості, психологічної дисоціації, проекції), поєднанням культу пізнання з чуттєво-інтуїтивними осягненнями світу.The types of image structures that artistically implement the archetypical motive of duality in the narrations by Ivan Franko have been reviewed in the article. Syntactical and semantic types of forming the definite motive have been distinguished. Frequent usage of double images (description of images-antipodes, rouge and parody doubles of central characters, different types of semantic duality modeled in works of reality with the help of method of sleep, tropical methods and others) is justified by some facts from the writer`s biography, his emergence in literature in the period of interest to romanticism, scientific studios, actual for the problems of those days in the fields of psychology and psychiatry (in particular, the concepts of upper and lower consciousness, psychological dissociation, projection, combining the cult of cognition with sensitively-intuitive understanding of the world).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12826
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Серія "Філологічні науки. Літературознавство", 2016, № 8 (333)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
16.pdf275,51 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.