Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12779
Title: Неофольклоризація культового жанру у “Нагірній проповіді” В.Рунчака як продовження практики жанрового синтезу І.Стравінського: музично-інтонаційний та естетично-художній аспекти
Authors: Коменда, Ольга Іванівна
Komenda, Olha I.
Bibliographic description (Ukraine): Коменда О. І. Неофольклоризація культового жанру у “Нагірній проповіді” В.Рунчака як продовження практики жанрового синтезу І.Стравінського: музично-інтонаційний та естетично-художній аспекти / О. І. Коменда // Студії мистецтвознавчі / ред. Г. Скрипник ; Національна академія наук України, Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського. - 2005, Чис.4(12) : Театр. Музика. Кіно. - С. 24 – 32.
Issue Date: 2005
Date of entry: 13-Jun-2017
Publisher: Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М.Т. Рильського
Keywords: жанровий синтез
В. Рунчак
"Нагірна проповідь"
гетерофонія
поліфонія
модальність
тональність
театралізація
Abstract: “Нагірна проповідь” В.Рунчака є яскравим прикладом жанрового синтезу, первинними чинниками якого служать жанрові системи християнського Богослужіння та язичницького дійства. Їх поєднання знайшло відображення у взаємодії двох, на перший погляд, протилежних музично-інтонаційних формацій – гетерофонії та поліфонії (вільної та імітаційної), взаємопроникненні модальності (оліготоніки) і тональності (мажоро-мінору), ефектно вирішеній, проте спрямованій більше на зображення, ніж на переживання, пассіонарній театралізації молитви, оздобленій сугестивною спрямованістю її “рольового розпису”. При цьому ряд характерних жанротворчих ознак “Проповіді”, як то варіантні прийоми мелодичного розвитку чи часокількісно-нерегулярну метро-ритмічну організацію у контексті даного жанрового синтезу варто розглядати як такі, що стимулюють зустрічний рух обох взаємодіючих жанрових систем. Разом з тим, у запропонованій моделі жанрового синтезу беруть участь і вторинні жанрові ознаки - монологу, ліричної пісні, партесного концерту, хоралу, які своїми сплетіннями ущільнюють сітку жанрових взаємозв’язків твору.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12779
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FKiM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
324.pdf204,87 kBAdobe PDFView/Open
neofolkl.pdf893,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.