Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12062
Title: Структура функціонального іміджу успішного тренера з футболу
Other Titles: The Structure of the Functional Image of a Successful Football Coach. Topicality
Authors: Петровська, Тетяна Валентинівна
Малиновський, Андрій Ігорович
Petrovska, Tetiana
Malinovskyi, Andriy
Bibliographic description (Ukraine): Петровська Т. Структура функціонального іміджу успішного тренера з футболу / Тетяна Петровська, Андрій Малиновський // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2016. − Вип. 22. – С. 132-139.
Issue Date: 2016
Date of entry: 16-Mar-2017
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: міжособистісна взаємодія
імідж тренера
психологічна структура іміджу
міжособистісне сприйняття
interpersonal interaction
image of a coach
psychological structure of an image
interpersonal perception
Abstract: Сучасний погляд на тренувальний процес передбачає не тільки аналіз процесу впливу тренера на спортсмена й результати змагальної діяльності, але й певний інтерес до особистості того, хто керує цим процесом, тобто тренера. Імідж великою мірою визначає ефективність тренера. Ряд науковців підкреслюють важливість проблеми формування ефективного іміджу (образу) тренера, тобто дієвого, який реально сприяє підвищенню результативності змагальної діяльності спортсменів. На сьогодні проблема іміджу спортивного тренера залишається недостатньо вивченою. Мета роботи – теоретичний аналіз проблеми впливу іміджу тренера на результативність спортивної діяльності; теоретичне обґрунтування та емпіричне дослідження соціальних і психологічних складників іміджу спортивного тренера. Результати. Приналежність до спортивної команди та роль тренера в ній для досягнення високого спортивного результату є категоріальною цінністю для спортсменів. Образ тренера впливає на якість і зміст взаємодії та формується через форми міжособистісного відображення: конкретно-почуттєвого відображення (зовнішній вигляд), узагальненого відображення (поняття), афективного відображення (відносини), конкретно-інструментального (діяльність). Структура іміджу включає когнітивну, афективну та поведінкову складові частини особистості носія іміджу, яка має своє емоційне забарвлення та оцінне ставлення в суб’єкта сприйняття. Висновки. Імідж тренера може розглядатися як фактор підвищення ефективності групової взаємодії в тому випадку, якщо актуальний професійний імідж збігається з очікуваним та ідентифікується з груповим успіхом та задоволеністю потреб спортсменів. The modern view on the training process involves not only the analysis of the influence of the coach on an athlete, but also certain interest in a coach’s personality. Image largely determines the effectiveness of a coach. Some authors emphasize the importance of the problem of formation of an active, efficient image of a coach that helps to improve the performance of competitive activities of athletes. At present, the problem of the image of a coach remains studied insufficiently. Objective. Theoretical analysis of the problem of influence of coach image on the effectiveness of sports activities; theoretical and empirical grounding of social and psychological components of a sports coach image. Results. Belonging to a sports team and the role of a coach in it for achievement of high sports result is a categorical value for athletes. The image of a coach influences the quality and content of communication and is formed through a form of interpersonal reflection: sensory reflection (appearance), generalized reflection (concept), affective reflection (attitude), concrete tool (activity). Image structure includes cognitive, affective and behavioral components of the coach personality. Conclusion. The image of a successful coach can be seen as an emotionally charged mental image, which in the perception of athletes is identified with the group and solo sports success, and which is able to induce an increase in the effectiveness of athletes actions.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12062
Content type: Article
Appears in Collections:Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 2016, № 22

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tetiana Petrovska, Andriy Malinovskyi.pdfОсновна стаття926,22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.