Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12062
Назва: Структура функціонального іміджу успішного тренера з футболу
Інші назви: The Structure of the Functional Image of a Successful Football Coach. Topicality
Автори: Петровська, Тетяна Валентинівна
Малиновський, Андрій Ігорович
Petrovska, Tetiana
Malinovskyi, Andriy
Бібліографічний опис: Петровська Т. Структура функціонального іміджу успішного тренера з футболу / Тетяна Петровська, Андрій Малиновський // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2016. − Вип. 22. – С. 132-139.
Дата публікації: 2016
Дата внесення: 16-бер-2017
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: міжособистісна взаємодія
імідж тренера
психологічна структура іміджу
міжособистісне сприйняття
interpersonal interaction
image of a coach
psychological structure of an image
interpersonal perception
Короткий огляд (реферат): Сучасний погляд на тренувальний процес передбачає не тільки аналіз процесу впливу тренера на спортсмена й результати змагальної діяльності, але й певний інтерес до особистості того, хто керує цим процесом, тобто тренера. Імідж великою мірою визначає ефективність тренера. Ряд науковців підкреслюють важливість проблеми формування ефективного іміджу (образу) тренера, тобто дієвого, який реально сприяє підвищенню результативності змагальної діяльності спортсменів. На сьогодні проблема іміджу спортивного тренера залишається недостатньо вивченою. Мета роботи – теоретичний аналіз проблеми впливу іміджу тренера на результативність спортивної діяльності; теоретичне обґрунтування та емпіричне дослідження соціальних і психологічних складників іміджу спортивного тренера. Результати. Приналежність до спортивної команди та роль тренера в ній для досягнення високого спортивного результату є категоріальною цінністю для спортсменів. Образ тренера впливає на якість і зміст взаємодії та формується через форми міжособистісного відображення: конкретно-почуттєвого відображення (зовнішній вигляд), узагальненого відображення (поняття), афективного відображення (відносини), конкретно-інструментального (діяльність). Структура іміджу включає когнітивну, афективну та поведінкову складові частини особистості носія іміджу, яка має своє емоційне забарвлення та оцінне ставлення в суб’єкта сприйняття. Висновки. Імідж тренера може розглядатися як фактор підвищення ефективності групової взаємодії в тому випадку, якщо актуальний професійний імідж збігається з очікуваним та ідентифікується з груповим успіхом та задоволеністю потреб спортсменів. The modern view on the training process involves not only the analysis of the influence of the coach on an athlete, but also certain interest in a coach’s personality. Image largely determines the effectiveness of a coach. Some authors emphasize the importance of the problem of formation of an active, efficient image of a coach that helps to improve the performance of competitive activities of athletes. At present, the problem of the image of a coach remains studied insufficiently. Objective. Theoretical analysis of the problem of influence of coach image on the effectiveness of sports activities; theoretical and empirical grounding of social and psychological components of a sports coach image. Results. Belonging to a sports team and the role of a coach in it for achievement of high sports result is a categorical value for athletes. The image of a coach influences the quality and content of communication and is formed through a form of interpersonal reflection: sensory reflection (appearance), generalized reflection (concept), affective reflection (attitude), concrete tool (activity). Image structure includes cognitive, affective and behavioral components of the coach personality. Conclusion. The image of a successful coach can be seen as an emotionally charged mental image, which in the perception of athletes is identified with the group and solo sports success, and which is able to induce an increase in the effectiveness of athletes actions.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12062
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 2016, № 22

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Tetiana Petrovska, Andriy Malinovskyi.pdfОсновна стаття926,22 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.