Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11982
Title: Carriers of values in axiological education of children in postmodern epoch
Other Titles: Carriers of values in axiological education of children in postmodern epoch
Authors: Langier, Cecylia
Лангер, Цецилія
Bibliographic description (Ukraine): Langier C. Carriers of values in axiological education of children in postmodern epoch / C. Langier // Педагогічний часопис Волині. - 2016. - № 2(3). - С. 6-11
Issue Date: 2016
Date of entry: 7-Mar-2017
Keywords: child
value
education
дитина
цінності
виховання
культура
постмодернізм
Abstract: The essential challenge of today’s education of young generation is introducing young people to the world of values so that, they can understand it, accept and adopt it as their own. It is extremely difficult task because young generation is exposed to influence of many adverse phenomena, which can pose a risk for proper personality formation. Therefore very important role in process of education is played by carriers of values, which are source of learning and understanding of basis axiological categories. This article presents issue of children’s education in values. In particular it emphasizes role of particular educational environments that practice preferred hierarchy of values in everyday life, which is a foundation of child’s personality development. Special attention is given to the role of carriers of values in this process, which stimulate emotions and introduce young person in basic axiological categories. У статті наголошується, що суттєвою проблемою сучасного виховання молодого покоління є його імплементація у світ цінностей, на засадах прийняття останніх як власних. Це завдання є надзвичайно складним, оскільки молоде покоління піддається впливу багатьох несприятливих чинників, що становлять небезпеку для формування особистості. Тому непересічну роль у процесі виховання відіграють носії цінностей, котрі є джерелом знань і розуміння основних аксіологічних категорій. Автор інтерпретує проблему виховання дітей у контексті цінностей. Зокрема, підкреслює роль конкретних освітніх середовищ, які фіксують переважаючу ієрархію цінностей в повсякденному житті, що є основою розвитку особистості дитини. Особлива увага приділяється ролі носіїв цінностей в цьому процесі, які стимулюють емоції і визнання молодої людини в основних категоріях аксіології.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11982
Content type: Article
Appears in Collections:Педагогічний часопис Волині, 2016, № 2(3)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
r_1-1-6.pdf409,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.