Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11489
Назва: Утомлюваність викладача вищого навчального закладу в професійній дяльності: причини виникнення та прояви
Інші назви: Fatigue university professors in professional work: causes and symptoms
Автори: Лякішева, Анна
Грицюк, Лідія
Lyakisheva, A.
Бібліографічний опис: Лякішева Анна, Грицюк Лідія. Утомлюваність викладача вищого навчального закладу в професійній дяльності: причини виникнення та прояви / А. Лякішева, Л. Грицюк // Науковий вісник СНУ імені Лесі Українки: серія Педагогічні науки. – 2016. - № 2 (304). – с. 71-76
Дата публікації: 2016
Дата внесення: 30-січ-2017
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: втома
misrepresented utomlyuvanіst
утомлюваність
професійна діяльність
викладач
розумова праця
«паперова» праця
суб’єктивне оцінювання
прояви утомлюваності
види утомлюваності
«третій стан»
profesіyna dіyalnіst
vikladach
rozumova Prace
"paperova" Prace
sub'єktivne otsіnyuvannya
show utomlyuvanostі
Vidi utomlyuvanostі "tretіy the camp"
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлено результати вивчення суб’єктивного оцінювання викладачами вищого навчального закладу ознак та причин втомлюваності, що виникає в професійній дяльності. Дослідження проводилось у формі письмового та усного опитування. Встановлено, що майже усі респонденти відчувають утомлюваність у ході виконання функціональних обов’язків залежно від виду роботи та її тривалості. Проаналізовано причини, що викликають професійну утомлюваність викладача, які було покладено в основу класифікації видів такої утомлюваності. Детальне вивчення причин втомлюваності зробить можливим подолання небезпечних для здоров’я його проявів у професійній діяльності викладача. У подальших дослідженнях варто порівняти суб’єктивні та об’єктивні показники втомлюваності.The article highlights the results of a study of subjective evaluation of the university teachers signs and causes of fatigue that occurs in professional activities. The study was conducted in the form of written and oral questioning. Found that almost all respondents feel utomlyuvanist in the performance of functional duties depending on the type of work and its duration. Teachers often, especially at the end of the week and the school year experiencing negative effects of neuro-intense nature of work, manifested through various physiological signs utomlyuvanosti and its accumulation. These include: fade, tearing and pain in the eyes; dizziness; noise and throbbing in the ears; fluctuations in blood pressure and heart rate; heaviness in the legs and arms; uncertainty passages; stiffness of the neck muscles, legs, waist; apathy; apathy; weakening of willpower; drowsiness; insomnia; rozsiyanist attention; deterioration of memorization; difficulty concentrating in the home; irritability; heaviness in the head; headache; breakdown. The reasons that cause utomlyuvanist professional teacher. This - the volume and complex in structure and responsibility of educational work; versatility and diverging professional activity (educational, scientific, methodical, organizational, educational areas); hypodynamic nature of the performance of many professional tasks; monotony in different classes (training classes, checking student work, writing records, papers, etc.); low level of sanitary norms hihiyenixnyh during the educational process. The main causes of fatigue during teacher professional work was the basis for the classification of such utomlyuvanosti. The first type belongs fatigue, caused by violation of sanitary standards for lighting, ventilation, heat treatment facilities, inconvenience furniture need to force a voice, irregular meals, lack of sleep, meteorogical factors. The second -vtoma caused by prolonged incessant repetitive execution "paper" or "sedentary" work. The third - symptoms caused by stress, dissatisfaction with the results of the work. A detailed study of the causes of fatigue will make it possible to overcome harmful manifestations in his profession of teacher. In further studies should compare the subjective and objective indicators of fatigue, and explore possible ways to implement prevention fatigue teachers in terms of higher education.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11489
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Серія "Педагогічні науки", 2016, № 2 (304), т. 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
13.pdf309,72 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.