Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/1064
Title: Педагогічні технології формування комунікативної компетентності старшокласників у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу
Other Titles: Pedagogical Technologies Forming Сommunicative Competence of the Senior Pupils in the Process of the Humanities Studies.
Authors: Хом'як, Алла Петрівна
Khomiak, Alla P.
Bibliographic description (Ukraine): Хом’як А. П. Педагогічні технології формування комунікативної компетентності старшокласників у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / А. П. Хом'як ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.
Issue Date: 12-Apr-2010
Date of entry: 24-May-2013
Publisher: Інститут педагогіки НАПН України
Keywords: комунікативність
komunikatyvnist
комунікація
компетентність
компетентнісна освіта
комунікативна компетентність
комунікативна здібність
педагогічна технологія
communication
sociability
competence
competence education
communicative competence
pedagogical technology
комунікабельність
communicative aptitude
Abstract: У дисертації розглянуто проблему педагогічних технологій формування комунікативної компетентності старшокласників у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу. Розкрито суть і структурну будову поняття “комунікативна компетентність”; визначено психолого-педагогічні умови і шляхи використання потенціалу предметів гуманітарного циклу в формуванні комунікативної компетентності; теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено ефективність нової педагогічної технології формування комунікативної компетентності старшокласників – діалогового спілкування у навчально-виховному процесі, в основу якої покладено особистісно діяльнісний підхід, що визначає рівноправну співпрацю учителя і учнів як суб’єктів навчальної діяльності та спілкування, спрямовану на спільне розв’язування комунікативних задач; спрямованість особистості, основою якої є світогляд як ефективний спосіб виклику комунікативної мотивації. Виявлено специфічні особливості педагогічної технології підготовки учнів до іншомовного спілкування. Експериментальне дослідження довело ефективність запропонованих педагогічних технологій, їх доцільність використання у навчально-виховному процесі. Thesis for the Candidate Degree in Pedagogy. Speciality 13.00.09 – Theory of Studies. – The Institute of Pedagogy of NAPS of Ukraine, Kyiv, 2010. This dissertation presents the study of the pedagogical technologies forming communicative competence of the senior pupils in the process of the Humanities studies. The main idea of the concept “communicative competence” and its structural construction are revealed. The psychological and pedagogical conditions as well as the ways for the usage of the Humanities’ potential in the process of the communicative competence formation are determined. The effectiveness of pedagogical technology forming communicative competence of the senior pupils – dialogic communication in the process of teaching and upbringing – is theoretically proved and experimentally verified. The personal activity approach is basic for it. It determines the equal cooperation of teachers and pupils as the participants of educational activity and communication, aimed at joint solving of the communicative problems. The personality’s trend is also very important, with world outlook as the effective means of communicative motivation challenge being its basis. Experimental studies proved the effectiveness of the suggested pedagogical technologies, the feasibility of using them in the learning process.
Sponsorship: Інститут педагогіки НАПН України, Київ
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/1064
Content type: Thesis
Appears in Collections:Наукові роботи (FP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
titul.pdf110,28 kBAdobe PDFView/Open
aref.pdf304,72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.