Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9602
Назва: Микола Хлєбніков як критик перших позитивістів і їхнього предтечі
Інші назви: Nikolay Khlebnikov as Critic the First Positivists and their Forerunners
Автори: Ляшук, Людмила Леонідівна
Liashuk, Liudmyla L.
Бібліографічний опис: Ляшук Л. Л. Микола Хлєбніков як критик перших позитивістів і їхнього предтечі / Л. Л. Ляшук // Соціологічні студії. – Луцьк: Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2014. - № 1 (4). - С. 30-37.
Дата публікації: 2014
Дата внесення: 15-чер-2016
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: цивілізація
релігія
держава
суспільство
еволюція
civilization
religion
state
society
evolution
Короткий огляд (реферат): Актуальність вивчення наукових здобутків М. Хлєбнікова в царині соціологічної науки пояснюється його концепцією цивілізації, яка належно характеризує її сутність та закони розвитку. Виходячи з цього, у межах нашого дослідження виявлено закономірності розвитку цивілізації; проведено паралелі між поглядами М. Хлєбнікова й перших позитивістів на суспільний розвиток; наведено аргументи, які дають підстави для спростування теорії О. Конта, Г. Сперсера та А. Сен-Сімона. М. Хлєбніков – автор оригінальної концепції локальної цивілізації, що постає як ідеальний світ, осердям якої є моральні, морально-релігійні цінності та якій підпорядковано реальний світ. Реальний світ як сукупність соціальних, матеріально-виробничих й інших відносин не має самостійного значення, а відповідно – і підстав для якоїсь теорії про етапи (періоди) його розвитку. Своїми твердженнями про цивілізацію, яка вміщує ідеальні цінності, київський учений тяжіє до неокантіанської традиції. Згідно з концепцією М. Хлєбнікова, цивілізації носять локальний характер й існують у певний час і на певній території як самобутні культурно-історичні типи, а на їх розвиток впливають пізнавальні, моральні й естетичні ідеї. Search essence of civilization and laws its development led to the relevance studying the creative heritage of M. Khlebnikov, so the main task of work is: interpretation basic elements of civilization and refutation of the doctrine of Conte need for a new science of society. The difference between the laws of nature from the laws of society receives its embodiment in the concept of civilization M. Khlebnikov, which is seen as an original cultural and historical type of local character. Human civilization presented as the transfer of knowledge by inheritance from one peoples to other peoples, from one civilization to of other civilizations and by no means presented in the form development of mind, and therefore no reason to assert that in its development humanity passes certain stages of intellectual evolution. In this way, criticism of positivism M. Khlebnikov reduced to the depth analysis of the basic concepts of society: religion, law, nation state. For defining the level of influence each of these concepts is on the development of civilization M. Khlebnikov viewed brings is strong that force on new ideas first regarded positivists and their predecessors.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9602
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Соціологічні студії, 2014, № 1 (4)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
socst_2014_1_6.pdf351,75 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.