Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9555
Title: Жанрово-інтонаційні джерела тематизму Олександра Козаренка: інтонаційні відкриття композитора
Other Titles: The Genre-Intonation Sources of the Thematism of Works by Oleksandr Kozarenko: the Composer’s Intonation Discoverys
Authors: Коменда, Ольга Іванівна
Komenda, Olha I.
Bibliographic description (Ukraine): Коменда О. І. Жанрово-інтонаційні джерела тематизму Олександра Козаренка: інтонаційні відкриття композитора / О. І. Коменда // Музикознавчі студії Інституту мистецтв ВНУ імені Лесі Українки та НМАУ імені П.І.Чайковського. - 2012. - №10. - С. 141-157
Issue Date: 2012
Date of entry: 10-Jun-2016
Publisher: Волинський національний університет імені Лесі Українки, Національна музична академіїя України імені П. І. Чайковського
Keywords: жанрово-інтонаційні джерела тематизму
інтонаційний образ світу
мовно-знакова інтерпретація "чужого слова"
національна характерність
приорітет мелодизму
акласичні джерела
театралізація
інтонаційні відкриття
the genre-intonational sources of the thematism
intonation image of the world
the languagal-sign interpretation of «alien words»
the national distinctness
the priority of melody
the advantage of the genre-intonational sources of nonclassical epochs
theatricalization
the composer’s intonation discoverys
Abstract: У статті охарактеризовано та обгрунтовано п'ять характерних жанрово-інтонаційних джерел тематизму О.Козаренка - мовно-знакову інтерпретацію "чужого" слова, національну характерність, приорітет мелодизму, перевагу джерел акласичих епох та театралізацію інструментальних жанрів. Зазначено особливості синтезу цих джерел та інтонаційні відкриття композитора. The article characterized and substantiates the five specific genre-intonational sources of the thematism of works by Oleksandr Kozarenko, among them – the languagal-sign interpretation of «alien words», the national distinctness, the priority of melody, the advantage of the genre-intonational sources of nonclassical epochs and theatricalization. The features of synthesis of these sources and the composer’s intonation discoverys are detected
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9555
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FKiM)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12_komenda.pdf442,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.