Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9383
Title: Психологічні особливості мовленнєвої та емоційної сфери особистості студента
Authors: Цьось, Юлія
Bibliographic description (Ukraine): Цьось Ю. (2015). Психологічні особливості мовленнєвої та емоційної сфери особистості студента. East European Journal of Psycholinguistics. 2(2). 151-158.
Issue Date: Nov-2015
Date of entry: 17-May-2016
Publisher: Lesya Ukrainka Eastern European National University
Keywords: мовленнєвий стиль, емоційний інтелект, рівень комунікабельності, психолінгвістичні маркери
speech style, emotional intelligence, level of communicability, psycholinguistic markers
Abstract: Анотація. Розглянуто поняття емоційного інтелекту, комунікабельності та мовленнєвого стилю особистості. Виявлено рівні комунікабельності й проаналізовано психологічні особливості емоційного інтелекту студентів. Графічно показано міру враженості рівнів як парціального, так і інтегрального емоційного інтелект студентської молоді. Зазначено, що на високому рівні розвитку перебуває емпатія, а на низькому – уміння керувати власними емоціями. Відсотковий розподіл рівнів інтегрального емоційного інтелекту дав можливість побачити перевагу низького рівня. Проведено та описано кореляційні зв’язки між параметрами комунікабельності й статтю, емоційною обізнаністю, умінням керувати власними емоціями, самомотивацією, емпатією, розпізнавати емоції інших людей. Зазначено, що позитивний кореляційний зв’язок виявлено між показниками комунікабельності та самомотивації студентів. Також розглянуто й відображено частоту вживання психолінгвістичних маркерів мовленнєвих стилів (прямий – непрямий, складний – стислий, особистісний – контекстуальний, інструментальний – афективний). Зазначено, що найбільш частотними є такі маркери, як застосування займенників «Я» та «Ми», експресивність, словесні перебільшення, прямолінійність, репрезентація життєвих ролей, ігнорування стилістичних прийомів, чіткі вислови, активне слухання, що проявлялося у відсутності перебивань, а також використання гумору. У результаті дослідження виявлено міру вираженості кожного стилю окремо, віднайдено та описано домінуючі мовленнєві стилі студентів. Проведене дослідження дало змогу краще оцінити емоційну сферу особистості студента, її особливості та взаємозв’язок із комунікабельністю. Це засвідчило перевагу індивідуалізму, утвердження власних потреб та низьку спрямованість на співрозмовника в процесі комунікативної взаємодії. Abstract. The article deals with the concept of emotional intelligence, communicability and speech style of personality. The level of communicability and the psychological characteristics of students’ emotional intelligence have been discovered and analyzed. The levels of both: partial and integral emotional intelligence of the students have been graphically showed. It is reported that a high level of empathy and low of the ability to manage their emotions have been found. The correlations between the parameters of sociability and sex, emotional awareness, the ability to control emotions, self-motivation, empathy and the ability to recognize the emotions of others have been described. It is noted that there are positive relationships between communicability and self-motivation among the students. The frequency of use of psycholinguistic markers, that reflects speech styles (direct – indirect, simple – complex, personal – contextual, instrumental – affective) has been also considered and shown. The most frequency were: the use of pronouns "I" and “we”, expressiveness, verbal exaggeration, straightness, representation vital roles, ignoring stylistic devices, clear expression, the absence of interjection and the use of humor. The study revealed the extent of severity of each style, discovered and described the dominant students’ speech. The study made it possible to better assess the emotional sphere of student’s personality, its features and relationships with communicability. The superiority of individualism, establishing of own needs and low focus on interlocutor in the communicative interaction have been demonstrated.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9383
Content type: Article
Appears in Collections:East European Journal of Psycholinguistics, 2015, Volume 2, Number 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
eejpl_journal_2_2_2015_tsyos.pdf309,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.