Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9352
Title: Вербальна репрезентація концепту майбутньої професії студентів-богословів
Authors: Чміль, Наталія
Bibliographic description (Ukraine): Чміль Н. (2015). Вербальна репрезентація концепту майбутньої професії студентів-богословів. East European Journal of Psycholinguistics. 2(1).16-23
Issue Date: May-2015
Date of entry: 17-May-2016
Publisher: Lesya Ukrainka Eastern European National University
Keywords: концепт
фреймовий аналіз
сценарій
скрипт
професія богослов
concept
framing analysis
scenario
script
theologian profession
Abstract: Анотація. Проаналізовано вербальну репрезентацію студентами-богословами концепту майбутньої професійної діяльності. Представлено основні підходи до тлумачення поняття концепту (лінгвістичний, психолінгвістичний та культурологічний). Зазначено основні методи концептуального аналізу: асоціативний, фреймовий, дефінційних значень, етимологічний, вербалізація в індивідуально-авторських номінаціях, когнітивно-семантичний аналіз та ін. Описано основні п’ять етапів фреймового аналізу тексту, що містить також характеристику визначення сценарію та скрипту тексту. За результатами здійсненого аналізу вербальної репрезентації концепту майбутньої професії студентів богословів на матеріалі методики незакінчених речень виокремлено шість фреймів: релігійні терміни, рід занять, життя, люди, внутрішній світ і час. Найчисельнішою виявилася категорія релігійної термінології, що пояснюється специфікою вибірки дослідження. Найчастотнішими у кожній категорії є релігійна термінологія (Бог, спасіння, паства); рід занять (служіння, священство, пастирство); життя (слово, життя, дорога); люди (людина, особа, народ); внутрішній світ (душа, покликання, відповідальність); час (година, день, тиждень). Також проаналізовано динаміку вживання найбільш частотних слів відповідно до курсу навчання. Сконструйовано сценарій досліджуваного тексту щодо майбутньої професії студентів-богословів: людина, Бог, година, спасіння, душа. Фреймовий аналіз дав підставу сконструювати скрипт досліджуваного тексту: покликання – служіння – відповідальність. Результати дослiдження можуть бути застосовані під час подальших досліджень, а саме для порівняння вербальної репрезентації концепту майбутньої професії богослова в студентів духовних і державних ВНЗ. Abstract. The article analyzes the verbal representation of the future careers concept by the theology students. The basic approaches to the interpretation of the term concept (linguistic, psycholinguistic and cultural) are highlighted. The article contains the main methods of conceptual analysis: associative analysis, framing analysis, analysis of definition meanings, etymologic analysis, cognitive-semantic analysis, etc. The basic five stages of frame analysis of the text are described, which also contains a characteristic of elaborating the scenarios and script of the text. Framing analysis of verbal representation of future profession concept was made by using the materials of unfinished sentences. As a result six frames (religious terms, occupation, life, people, inner world and time) are identified. Frequently used words in each category are: religious terminology – God, salvation congregation; occupation – service priesthood shepherding; life – word life, road; people – man, person, nation; inner world – soul vocation responsibility; time – hour, day, week. The analysis of the dynamics of the most used words according to the course is implemented. The scenario of studied texts about theology students' future profession is constructed: person, God, hour, salvation, soul. Framing analysis is allowed us to construct a script of researched text: vocation – service – responsibility.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9352
Content type: Article
Appears in Collections:East European Journal of Psycholinguistics, 2015, Volume 2, Number 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
eejpl_journal_2_1_2015_chmil.pdf286,78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.