Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9162
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКовальова, А.-
dc.contributor.authorКолодяжна, В.-
dc.contributor.authorKovaliova, А.-
dc.contributor.authorKolodiazhna, V.-
dc.date.accessioned2016-03-28T18:21:48Z-
dc.date.available2016-03-28T18:21:48Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationКовальова А., Колодяжна В. Інститут місцевого самоврядування у Швеції: наочні наслідки послідовних реформ / А. Ковальова, В. Колодяжна // Історико-правовий часопис: науковий журнал / упоряд. О. Крикунов. – Луцьк: Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2015. − № 1 (5). – C. 17-21uk_UK
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/9162-
dc.description.abstractУ статті досліджується суть системи місцевого самоврядування у Швеції, яка побудована на системі реформ та компромісів, що на сьогодні послужили базисом для формування авторитетної у цілому світі так званої «шведської моделі» місцевого самоврядування, досвід якої може бути використаний Україною для розвитку та удосконалення інститутів місцевого самоврядування. The article reveals the essence of local government in Sweden, which is built on a system of reforms and compromises that now served as the basis for the formation of a respected worldwide "Swedish model" of local government. Thus, we can say that the organization and operation of the Swedish local government, of course, belongs to the «best practices» and as such deserves attention and usage in the construction and improvement of local government institution, including transition countries, to which Ukraine now belongs. The novelty of the study is problematic issue in our own vision of the positive experience of the Swedish model of local government with its characteristic features, which can be considered in the context of local government reform in Ukraine. During the survey, positive results were achieved and we can say that the success and effectiveness of local governments in the country depends on numerous reasons. Firstly, on a clear understanding of both the state and society of absolute fact, that local issues can and should be addressed to the local government, not to the state authorities; secondly - on a strict compliance with the principle of unity of powers and resources; third - on openness, transparency and accountability of decisions and actions of the local governments.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectвторинні муніципалітетиuk_UK
dc.subjectландстингиuk_UK
dc.subjectлениuk_UK
dc.subjectмісцеве самоврядуванняuk_UK
dc.subjectмуніципалітетuk_UK
dc.subjectмуніципальні збориuk_UK
dc.subjectмуніципальна радаuk_UK
dc.subjectпервинні муніципалітетиuk_UK
dc.subjectтрансформаційна країнаuk_UK
dc.subject«шведська модель» місцевого самоврядуванняuk_UK
dc.subjectsecondary municipalitiesuk_UK
dc.subjectlandstynhuk_UK
dc.subjectlocal governmentuk_UK
dc.subjectmunicipalityuk_UK
dc.subjectmunicipal feesuk_UK
dc.subjectmunicipal counciluk_UK
dc.subjectthe primary municipalities transition countryuk_UK
dc.subject«Swedish model» of local governmentuk_UK
dc.titleІнститут місцевого самоврядування у Швеції: наочні наслідки послідовних реформuk_UK
dc.title.alternativeInstitute of Local Government in Sweden: the Visual Effects of Consistent Reformsuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.udc340.15(4+477)-
Appears in Collections:Історико-правовий часопис, 2015, № 1(5)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kolodiazna.pdf138,98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.