Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/863
Title: Методичні особливості організації та проведення загальноуніверситетського соціологічного дослідження "Викладач очима студентів"
Other Titles: Методические особенности организации и проведения общеуниверситетского социологического исследования "Преподаватель глазами студентов"
Methodical Particularities of Organization and Conducting of the General University Sociological Research "Teacher through the Eyes of Students"
Authors: Ліщук-Торчинська, Тетяна Петрівна
Сальнікова, Світлана Анатоліївна
Лищук-Торчинская, Татьяна Петровна
Сальникова, Светлана Анатольевна
Lishchuk-Torchynska, Tetiana
Salnikova, Svitlana
Bibliographic description (Ukraine): Ліщук-Торчинська Т. П. Методичні особливості організації та проведення загальноуніверситетського соціологічного дослідження "Викладач очима студентів" / Т. П.Ліщук-Торчинська, С. А. Сальнікова // Методологія, теорія, методи. Вісник Харківського Національного університету імені В.Н.Каразіна. – 2008. - №800. – С.172–177.
Issue Date: 2008
Date of entry: 21-May-2013
Publisher: Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна
Keywords: формування вибірки
модель оцінювання студентами якості викладання
якість інформації
практична репрезентативність
стійкість результатів
формирование выборки
модель оценки студентами качества преподавания
качество информации
практическая репрезентативность
устойчивость результатов
Abstract: В статье обосновывается актуальность социологического мониторинга качества преподавания в высших учебных заведениях, описываются предварительные условия проведения такого исследования в Волынском национальном университете имени Леси Украинки. Авторы акцентируют внимание на специфике организации данного исследования, особенностях формирования выборки, построении теоретической модели оценивания студентами качества преподавания, обеспечении качества социологической информации и соблюдении анонимности опроса и конфиденциальности данных. In article there is a substantiation of a urgency of the sociological monitoring of quality of formation of educational disciplines in higher educational institutions, are described preliminary conditions of conducting of such research at the Volyn National University named after Lesya Ukrainka. The Authors accent attention on specificity of the organization of the given research, particularities of formation of a sampling, construction of theoretical model of estimating of students of quality of teaching, provision of quality of the sociological information and observance of anonymity of the questioning and confidentiality of data.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/863
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FPsy)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vycladach.pdf122,46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.